Baby rolt niet terug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilsev85, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hallo dames,

Mijn zoontje is inmiddels bijna 10 maanden, maar rolt nog steeds niet terug! Ook rolt hij maar naar 1 kant van rug naar buik. Dit doet hij vanaf 4 maanden, maar het is dus daarbij gebleven.
    Iemand tips? We proberen al speeltjes e.d. aan zijn niet leuke kant te leggen, hem via die kant uit te dagen, hem te stimuleren en te helpen de andere kant op te draaien, maar hij wil gewoon niet.

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier tot vorige week precies hetzelfde en dat werd ze ook nog eena wordt als ik haar op haar buik legde. Ik heb dit even doorgezet (en haar maar even laten huilen) en ineens rolde ze van buik naar rug. Dit heb ik 3x per dag gedaan en nu rolt ze meteen op haar rug als ik haar op haar buik leg. Wel merkte ik dat ze het prettiger vond om op mijn bed op haar buik te liggen, dus misschien zou je dat kunnen proberen? En wat die ene kant op rollen betreft: denk dat het net als links en rechtshandig is. Ze hebben gewoon een voorkeur, maar dat lijkt mij niet erg?

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    hier ook eentje die (o.a.) niet terug wil rollen.
    We hebben de kinderfysio ingeschakeld en die vertelde dat rollen erg belangrijk is om zelf te gaan zitten en te kruipen. Het is dus wel een belangrijke motorische functie.

Ik zou even een kinderfysio laten kijken (ben je meestal wel voor verzekerd), die hebben vaak kleine oefeningetjes waardoor het beter gaat.

4. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Kinderfysio inderdaad gebeld en daar gaan we 5 mei heen. Hopelijk kunnen zij ons helpen!
    Zelf gaan zitten kan hij niet, blijft wel zitten als je hem neer zet. Trekt zich op en zet stapjes langs de tafel, maar het kruipen heb ik ook nog niet gezien. Wel buikschuiven, daarin is hij nummer 1 ;)

5. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Nog even afwachten dus... ben benieuwd.
    Die kleine van ons is nu net vorige week een jaar geworden en kan wel zitten als ik hem neerzet en even staan als ik hem neerzet, verder nog helemaal niets. Niet tijgeren, niet kruipen geen stapjes etc. Maar sinds we kinderfysio hebben zien wel vooruitgang met draaien en bewegen. Volgens de kinderfysio zit hij onder het gemiddelde met grove motoriek, maar weer boven het gemiddelde van de fijne motoriek. Vrijdag komt ze weer en dan gaat ze hem een test afnemen voor de fijne motoriek om ons te laten zien hoe ver hij boven het gemiddelde zit.

6. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hee dit lijkt mijn verhaal wel!

Toen we klaar waren bij de fysio ivm een voorkeurshouding, kon ons zoontje net omrollen van rug naar buik. Hij deed dit naar 1 kant en was toen ongeveer 6,5 maanden. Als hij het naar de andere kant niet zou leren, moesten we weer contact opnemen.
    Bij 9 maanden hebben we contact opgenomen en bleek dat hij zijn been niet goed deed en op die manier over zijn knie moest rollen. De andere kant kon hij al en dat was makkelijker dus koos hij de moeilijke kant niet meer.
    Na een paar dagen oefenen met tips van de fysio, kon hij het al de andere kant op.

En sinds deze week, bij 10,5 maanden rolt hij terug van buik naar rug. Maar alleen in de box met zijn grote knuffel in zijn armen.
    Het zal allemaal wel goed komen.

7. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Net bij de fysio geweest en zij zag niks schokkends.
    Zoonlief gebruikt zijn rechterkant wel, draait (als hij op zijn buik ligt) ook gewoon die kant op als hij uitgedaagd wordt. Dat hij nu een voorkeur heeft voor links, zegt nog niet veel. We hebben een aantal oefeningen mee gekregen, maar zij zegt ook dat we er niet te zwaar aan moeten tillen. Het kan ineens ook weer anders zijn.
    Hij neemt een diva houding aan, wat volgens de fysio kan betekenen dat hij wel zijn best doet om te gaan zitten, dus dat komt ook wel goed.

Geeft in ieder geval dat ik weet dat het wel goed komt.
    Over 2 weken gaan we weer terug om te kijken of er verandering is.

8. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    gelukkig maar... Nu weet je tenminste dat er niet iets aan de hand is met zijn bekken, heupen etc.
    En ja de een is nu eenmaal sneller dan de ander. Volgens de fysio is onze zoon een late loper. De grootste gros zal tussen 12 en 18 maanden lopen en een kleine groep tussen 18 en 24 maanden. De fysio gaf aan dat onze zoon in de laatste groep zal vallen. We wachten wel af.

Deel Deze Pagina