We gaan over een weekje met bijvoeding beginnen (nu volledig bv), Lisa is dan 6 maanden, en dus zit ik nu te twijfelen of ik liever met groente- of met fruithapje moet beginnen. Iedereen verschilt namelijk van mening: CB en mijn moeder zeggen groente, huisarts en kinderarts - fruit (uit ervaaring). Hoe was het bij jullie?
Ik begon ook met de groenten maar mijn dochter vond het vaste voedsel niet zo tof. En daarom ben ik verder gegaan met fruit. Toen lukte het eten beter, dus eigenlijk ben ik dan met fruit begonnen. Kijk gewoon naar je dochter, wat ze doet en speel er op in. Vooraf gemaakte masterplannen zullen niet echt vruchten afwerpen (althans, hier niet).
Wij zijn met fruit begonnen. Waarom?? Geen idee eigenlijk. Fruit ging hier snel prima en toen redelijk snel ook groente gegeven. Ging ook prima. Merk hier eigenlijk geen verschil in het eten van groente of fruit.. Nathan vindt het allebei heerlijk
Wij zijn na 6 maanden en 10 dagen begonnen met de groenten en een week of twee daarna met het fruit. Is hier prima gegaan. Alleen ging Malou veel spugen dus zijn we lekker even gestopt en een week of 2 later weer begonnen en dat ging goed. Begonnen met groenten overigens omdat ik dat veel milder vind dan fruit.
Wij maken de voeding altijd zelf zowel de groenten als het fruit. Nog nooit een potje in huis gehad. Hier ook geen gepureerde prutjes maar gewoon grof gesneden groenten etc. Owja, en de meeste tijd ook een stukje ongesneden groente/fruit in de hand om te ontdekken en te proeven/knagen/etc !
Wij zijn met iets meer dan 6 maanden begonnen met groente en 2 weken later fruit. Zowel groente en fruit heb ik altijd zelf bereid.
Groenten (met 5 maanden). Om twee redenen: minder wennen aan zoete smaak en zoals al gezegd milder voor de darmen. Ik maak alles zelf.