we zijn begonnen met bijvoeding haar schema is nu. 5:00 BV 9:00 fruithapje 13:00 BV 17:00 BV 21:00 BV we weten dat het fruithapje bijvoeding is maar onze dochter ziet het als vervanging voor een voeding ik krijg er tussen door niet meer BV in ze eet ongeveer 100 gram fruithapje. ze was 2 weken geleden op het CB daar woog ze 5500 gram nu moest ze dinsdag naar de kinderarts ivm prematuur geboren en nou woog ze 5440 gram ben vandaag voor de zekerheid nog maar even bij het CB gaan wegen daar woog ze nu 5450 gram moet nu volgende week weer komen wegen zijn er meer kindjes die wat afgevallen zijn toen jullie met bijvoeding begonnen?? we durven ook niet met groente te beginnen want dat ziet ze even goed al een vervaning van een voeding. groetjes veronique
Over het afvallen zou ik niet weten wat mij wel opvalt is dat er tussen de voedingen precies 4 uur zit 5-9-13 Persoonlijk zou ik er voor kiezen om haar om 9 uur eerst de borst aan te bieden en dan te kijken of ze nog wat fruit of groente wil. Het is immers nog bijvoeding, pas als ze (ik geloof) 100 gram of meer aan groente eet dan pas mag het een voeding vervangen. Ik hoop in ieder geval voor je dat je kleintje niet nog meer afvalt groetje sAnita
ik geef borstvoeding op verzoek had ik er misschien even bij moeten zetten maar ze laat er inderdaad 4 uur tussen zitten als ik haar naar 3 uur weer BV wil geven dan weigerd ze dit als ik haar eerst BV geef en dan het fruithapje dan wilt ze wel haar fruithapje niet helemaal maar dan gaat ze spugen.
Dan zou ik eens proberen of ze bij groente (na de bv) ook gaat spugen, naar mijn weten is groente milder dan fruit en ook minder allergeen. Hier weigerde Kinley ook in eens de fles (kv) van 15 uur (ze was toen 5 maanden), ze krijgt nu groente met aardappels en een toetje ervoor in de plaats. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je kindje blijft afvallen maar je kunt haar ook niet dwingen te eten. Groetjes anita
Wat ik in ieder geval zou doen is om 09.00 voor dat je haar fruit geeft eerst de borst geven. Die melkvoeding hebben ze zo nodig om van te groeien ! Daarna pas een paar hapjes fruit. En weer daarna evt het buikje verder laten vullen aan de borst. Van 05.00 tot 13.00 is 8 uur en dat vind ik voor overdag echt veel te lang. Dat ze snachts 8 uur ertussen laat, prima voor 1x op een dag zegmaar. Dus of smorgens, of snachts, maar ik zou zeggen niet beide keren. Daarom dus minder fruit en eerst bv aanbieden. Dat is wat ik zou doen. Borstvoeding is namelijk natuurlijk om van te groeien, die bijvoeding is maar voor erbij. En in een buikje dat helemaal vol zit met fruit dat er geen borstvoeding meer bij kan, daar groeien ze natuurlijk niet erg van. Verder moet je natuurlijk ook wel uitsluiten dat er geen 'weegfoutjes' zijn ontstaan. Dus vorige keer net gepoept en deze keer al 2 dagen niet . Vorige keer net een flinke natte luier, deze keer niet . Vorige keer net een volle buik gedronken/gegeten, deze keer al veel langer geleden . Dat soort dingen ! Liefs, Hanneke!
Klopt wat Hanneke zegt je zult al verschil in gewicht zien als je haar 's morgens voor het eten op de weegschaal legt en s'avonds na haar laatste voeding. En wordt ze steeds gewogen op de zelfde weegschaal of op verschillende want ook daar kunnen afwijkingen in ontstaan. Ach je hebt 1 mazzel weegschalen zijn over het algemeen digitaal. Kylian is al een keer gekrompen bij het CB, hij was in 1 maand tijd 2 cm kleiner geworden en dat is toch wel heel knap Groetjes Anita
dankjewel voor jullie reacties. fenna is ook al een keer gekrompen bij het cb dus maak me nog niet zo heel erg druk over haar gewicht donderdag moet ik weer wegen om het toch maar even in de gaten te houden ze is al niet zo groot voor haar leeftijd dus ze moet toch echt goed blijven groeien
Nou als ik zo de lengte van je kleintje bekijk en het gewicht dan vind ik het prima hoor. Als ik terug kijk bij Kinley dan was die met 56.5 cm 5300 gram En Kylian was bij de geboorte 55 cm en 5000 gram dus dat zit toch aardig in de richting van de lengte en gewicht van jou kleine. Groetjes Anita