bijvoeding en flesvoeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by anjamones, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anjamones

anjamones Fanatiek lid

Jul 14, 2012
    1,099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    Hoi allemaal,

mijn zoontje van 3.5 maand krijgt sinds 2 weken fruit. (erg vroeg, maar dit is op medisch advies ivm zijn ontlasting wat niet meer zelf lukte) nu poept hij dus weer prima.

Nu ben ik alvast op zoek naar een goed schema hiervoor, aangezien ik over een week of 2 ook met groente wil gaan beginnen. op dit moment is mijn schema als volgt.

7.30 180+6
    10.00/10.30 fruit 60ml
    11.30 180+6
    15.30 180+6
    19.30 210+7

hoe zijn jullie verder begonnen toen de groente er ook bij kwam. ik lees ook heel veel over rijstebloem door de flessen. wat voor toevoeging heeft dit aan bijvoeding?

groetjes,

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het advies is, om in ieder geval tot 6 maand minimaal 800cc fv te geven. Dat hebben ze nog wel nodig voor de groei

Als je groente bij gaat geven, dan zou je daaronder kunnen komen..
    Misschien kun je kiezen om ipv fruit groente te geven. Voor die kleintjes maakt het niet zoveel uit.
    Of je geeft het direct na de fles om 15:30, dan weet je dat hij zijn fv binnen heeft en kun je rustig oefenen met de groente..

Rijstebloem mag vanaf 4 maand. Sommige kindjes slapen er beter op, sommige kindjes slapen er slechter op, voor sommigen doet het niks...

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Rijstebloem voegt m.b.t. bijvoeding niet veel toe... het is hoofdzakelijk een verzadiger en wordt vaak in de laatste fles gedaan om de nacht door te komen.

Met fruit en goente ben ik met 4 en 4,5 maand mee begonnen en ongeveer hetzelfde schema als jij.

De groente gaf ik rond etenstijd, maar wel met alle flessen nog. (dus tussen de een-na-laatste en laatste fles in, hierdoor kan de laatste fles wel iets later worden als de kleine meer gaat eten)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je kindje last van obstipatie heeft, dan zou ik zeker geen rijstebloem geven. Dit geeft bij veel kindjes last van verstopping en het heeft geen toegevoegde waarde.

Ik zou het erg beperken wat je geeft. Het is prima om op medisch advies vroeg te beginnen met bijvoeden maar nu de ontlasting goed gaat zou ik het vooral lekker even zo houden. Wacht nog even zou ik zeggen of wissel groenten en fruit met elkaar af. Aan flesvoeding heeft je kindje (met een beetje vezels voor de ontlasting) voldoende.

Ik zou gaan kijken wanneer je merkt dat de voeding misschien niet meer voldoende is en dan pas groenten bij gaan geven. Wij gaven groenten eerst rond het middag uur om te kijken hoe het viel (maar wij zijn ook begonnen met groenten en niet met fruit)

5. anjamones

anjamones Fanatiek lid

Jul 14, 2012
    1,099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    bedankt voor deze adviezen.
    rijstebloem dus niet doen, hij drinkt zijn flessen over het algemeen vrij goed leeg.
    over 2 weekjes maar eens kijken hoe hij het dan doet en of hij nog steeds genoeg aan alleen fruit heeft.

6. adi

adi Niet meer actief

Als dat zo is straks heb jij nog genoeg ruimte om meer melk te geven. Onthoud dat je baby nog een hele tijd alleen op melk groeit. Rond de 4mnd zal hij idd waarschijnlijk meer honger krijgen, en dan is het fijn dat je nu nog niet op de liter kv zit.

7. anjamones

anjamones Fanatiek lid

Jul 14, 2012
    1,099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    ja klopt idd.

als mijn kleine man over een aantal weken niet meer genoeg heeft aan alles kan ik altijd beginnen met groente voor de laatste fles, kijken hoe hij dat oppakt. vind hij dit niks kan ik altijd de melk nog ophogen.

*blij zijn met forums* ;)

Share This Page