Dochter 3 maand laat er steeds minder uren tussen 's nachts

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door tamtam78, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn dochtertje van 3 maand liet eerder 7 a 8 uur tussen de flessen 's nachts, maar de laatste dagen laat ze er maar 5 a 6 uur tussen.
    Ze drinkt dezelfde hoeveelheden grotere flessen geven is geen optie, want dan spuugt ze meer.
    Ze krijgt nu tussen 20.30 uur en 21.00 uur de laatste fles. In het begin hebben we haar wel wakker gemaakt voor een fles rond 22.00 uur, maar dan dronk ze heel slecht en ze was al in haar diepe slaap, dus sliep ze als nog maar 4 uur nu die fles.
    In overleg met het CB hoefde ik haar niet meer wakker te maken, maar hadden we dus regelmatig 2 nachtvoedingen.
    Nu laten we haar beneden tot de laatste fles en gaat ze na die fles pas de diepe slaap in en dat ging goed.
    Haar nog langer beneden houden is geen optie, want ze is dan echt moe en een extra fles lijkt mij erg moeilijk in die korte tijd te proppen.
    Ze krijgt al hongerige voeding in de laatste fles.
    Wie herkent dit en heeft tips?

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Gisteravond had ze om 18.00 uur een fles gehad(165 cc). Om 20.45 uur gaf ik haar weer een fles die wilde ze niet(20 cc gedronken) toen om 22.00 uur geprobeerd wilde ze ook niet(10 cc gedronken) dus maar op bed gelegd kwam ze om 3.00 uur. Dus ze heeft toch 9 uur zonder voeding gedaan alleen een beetje te vroeg. Na de late fles slaapt ze dus standaard 5 uur.
    Misschien geef ik haar te snel eten, dus nu wacht ik tot ze echt honger heeft en kijk ik niet op de klok of het al tijd is. Hopelijk komt er snel een ritme in en drinkt ze later op de avond weer zodat ze langer kan slapen.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik zou inderdaad gewoon eens lekker op verzoek voeden. Dan gaat ze vast zelf een ritme maken. Mijn meisje is inmiddels 4 maanden en heeft iedere dag wel een ander ritme, maar als ik dat gewoon volg dan gaat het prima.

succes!

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Vandaag heb ik gewacht met voeden tot ze begon te huilen met als gevolg dat ze om 12.50 uur een fles heeft gehad en daarna pas om 18.30 uur weer.
    Ik heb haar op bed gelegd en laat haar nu zelf weer komen ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen vannacht.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ben heel benieuwd hoe vannacht is gegaan want ze heeft er wel erg veel tijd tussen. Hoe groot maak je de flessen?

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    De fles van 12.50 uur gisteren had ze 165 cc gedronken.
    De laatste fles heeft ze 200 cc gedronken.
    Ze kwam om 2.45 uur pas weer, dus toch dik 8 uur ertussen.
    Nu proberen om de laatste fles wat later te krijgen en anders maar vroeg naar bed zodat ik toch mijn uurtjes slaap krijg.
    Ik heb haar vannacht wel een volle fles 200 cc gegeven, maar misschien is het beter om minder in de nachtfles te doen zodat ze overdag meer gaat drinken en uiteindelijk die nachtfles laat vallen.
    Wat zouden jullie doen?

7. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Mijn dochtertje is 2 dagen ouder dan jouw dochter!
    Die van mij heeft hetzelfde probleem,ook sinds de laatste dagen! misschien een sprong??? Of regeldagen???

Ze had een soort van een ritme, maar die is helemaal weg :(

Mijn dochter heeft reflux en gaat sinds kort naar de osthepaat en sindsdien drinkt ze veel beter. Vandaag kwam ze iedere 2 uur en dronk dan een hele fles leeg :$. Ik hoop dat het een fase is, want mis mijn nachtrust ( die paar uurtjes die ik had)

Mocht je ondertussen een goede tip hebben gehad, laat het me weten....

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hoeveel doe je in een fles?
    Ik heb mijn dochtertje gisteravond nog wakker gemaakt voor een fles om 22.20 uur en daarna kwam ze om 4.45 uur weer daar ben ik al erg blij mee.
    Vanavond maak ik haar weer wakker.
    In het begin lukte het niet met haar wakker maken, want dan sliep ze nog maar 4 uur erna met als gevolg dat ik nog een nachtvoeding had soms 2, dus toen heb ik haar laten liggen, maar nu lijkt het dus wel goed te gaan we wachten vanavond af.

9. Bully

Bully Lid

9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Rond de 11/12 weken krijgen ze inderdaad last van een sprongetje!! De een heeft er meer last van dan de ander....

Mijn dochtertje is heel vlug met alles en zit nu ook in dat sprongetje!!
    Drinkt wat slechter.... Haar ritme wat ze had is helemaal omgegooid... Huilt ietsje meer.... Is wat hangerig.... Kletst en gilt veeeel meer.... Slaapt slechter.....

Hoort er allemaal bij!! ;)

En een ritme bij zo'n kleintje hoeft nog helemaal niet!! Ik geef op verzoek en gaat prima.... ;) de slaapjes heeft ze ook hard nodig dus als ze nog lekker slaapt zou ik zeggen, laat lekker slapen!! Ze meld zich vanzelf wel als ze honger krijgt!

Onze kleine meid ligt naast mij in der wiegje en zodra ik hoor dat ze begint te woelen en zuigen met haar mondje geef ik haar der speentje! Dan slaapt ze bijna altijd 1 uurtje door! Zodra ze dan weer begint te "miepen" ga ik de fles klaar maken!

Succes ermee!! :D

Deel Deze Pagina