Mijn zoontje zit vanaf dat hij 6 weken oud was al op de nutrilon pepti omdat hij waarschijnlijk koemelkallergie heeft. Hij huilde toen heel veel en toen we op deze voeding zijn overgestapt ging het stukken beter. Nu willen ze van het consultatieburo dat we gaan provoceren om te kijken of hij het echt heeft of dat hij er misschien wel overheen is gegroeid. Heb de huisarts gebeld hoe ik dat het beste kon doen en hij zegt dat we gelijk helemaal over moeten gaan op de gewone voeding (friso 1) en mochten we dan merken dat het niet goed gaat, moeten we ook gelijk weer terug op de pepti. Ik lees alleen op internet dat je juist geleidelijk aan moet overstappen met eerst kleine beetjes friso. Wat is nou wijsheid? Mijn zoontje is nu trouwens 19 weken oud.
Nee absoluut niet helemaal in 1 keer over gaan! Dat is ontzettend zielig! Er zijn opbouwschema's voor. Ik zou meer informatie eisen of begeleiding van een diëtist.
Zeker niet in 1 keer overgaan! Wij mochten op advies van de kinderarts thuis provoceren en wij moesten per schepje opbouwen. Als je bijv. 5 schepjes geeft, dan begin je met 4 schepjes Pepti, 1 schepje standaard voeding. Kijk wat er gebeurt. Bij de volgende fles doe je dan 3 schepjes Pepti en 2 standaard. En zo verder. Wij zaten binnen een dag op een fles volledig met standaard voeding. Bij ons gebeurde er overigens niets. Ze zit alweer een week op gewoon Friso Standaard en ons meisje doet het er weer prima op.
Ik zat nog steeds te twijfelen wat ik nou moest doen want de één zegt dit en de ander zegt dat. Dus heb ik de voedingslijn van nutricia eens gebeld en die zeggen dus ook dat je in één keer over moet gaan! Het mag ook geleidelijk aan maar dan kun je niet zo goed de reactie erop zien omdat die dan ook geleidelijk aan komt. En als je 1 fles van de oude voeding gaf zou je een paar uur later al reactie moeten merken als hij dat nog steeds allergies is en dan kun je evt. Gelijk weer teruggaan naar de pepti. Zit wel wat in natuurlijk.