hallo mijn zoontje is sinds 2 weken aan het eten (groente en fruit) maar hij eet nog niet echt heel veel groente iets meer dan 100gr maar nu was ik op het cb en die zeiden dat ik ook aardappels en vlees mocht gaan geven vandaag heb ik aardappels en courgette fijngemaakt voor hem en hij had zo 220 gram op hij had nog wel meer gelusten maar het was op! haha! maar is het wel goed om aardappels te geven want hij moet toch juist veel groente eten lijkt me? geven jullie ook allemaal aardappels iedere dag? en vlees? ik denk dat als hij eenmaal vlees heeft gehad dat lekkerder vind dan groente ik wilde eigenlijk pas vlees over een paar mnd gaan geven (met 10mnd ofzo) of heeft hij dat nu al nodig? nou dat zijn een boel vragen ! haha! alvast bedankt!!!! groetjes
aardappels zijn goed hoor, vult ook meer dan alleen groente. vlees kun je op deze leeftijd 1 a 2 keer per week geven, meer is nog niet nodig. ipv aardappels kun je er ook rijst of pasta bijgeven.
Wij gaven vanaf 7 maanden alles, dus aardappels, rijst, pasta, vlees en groente. Het is juist belangrijk dat ze alles eten. Als ze het nu niet eten is het niet zo erg, maar tegen een jaar moeten ze alles kunnen eten.
Wij zijn ook vanaf 6 maanden alles (behalve zout, suiker, schaal- & schelpdieren, honing en melk) gaan geven. Het mannetje eet alles en vindt alles even lekker. Het voordeel is dat hij nu eigenlijk al klaar is om met de pot mee te eten (wij zijn zoutloos gaan koken) en dat met 9 maanden. Het gaat erom dat je kindje rond een jaar drie normale maaltijden per dag eet. Een normale warme maaltijd in NL bestaat in principe uit aardappel / pasta / rijs, groenten en vlees / vis / gevogelte. Mijn zoontje at dat vanaf 6 maanden in principe elke dag. We lassen een paar 'vegetarische dagen' in in de week omdat dat ook prima is (roerei, asperges, alleen groenten met kaassaus bijvoorbeeld etc).
Vlees hoeft idd niet elke dag, maar is wel belangrijk voor bijv het ijzer wat erin zit. Niet alleen groente bevat voedingsstoffen he!
Aardappels zijn we rond de 6,5 maand mee begonnen. Toen zat hij 1 maand aan de groente, en at dat goed. Hij at ongeveer 150 gram groente en dan 50-100 gram aardappel/rijst/pasta erbij (ongeveer he, weeg het niet elke dag). Vlees zijn we rond de 8 maanden mee begonnen. Eerst een wat kip meekoken met de groente en pureren. En dat 2 keer per week. even later gehakt rul bakken en meeprakken. Vis gaven we ook af en toe. Ik denk dat hij van 8-10/11 maanden zo'n 2a3 keer per week vlees kreeg. Daarna ging hij steeds meer met de pot meeeten, dus ook meer vlees per week.
Demi eet sinds zij 7 maanden is dagelijk van tafel mee (aangevuld met een potje). Ze eet aardappels, pasta, brood, groente, vlees. Alles wat wij eten (tenzij te gekruid) eet zij ook stukjes van. Ze krijgt dus eigenlijk wel dagelijks vlees, dat vind ze het lekkerst, maar groetne eet zij ook goed.