Wij wachten tot 1 jaar, soms krijgt ze wel een klein stukje van ons (mits het ongekruid en niet te hard is) maar verder hadden we zoiets van 1 jaar vinden we een mooie leeftijd. Dat is dus over 2 weekjes. Ze smult nog volop van haar groente/aardappel/rijst/pasta dus vlees is ook nog niet zo een must....
geef hier ook al eens wat vlees maar niet zoveel, een keer in de paar weken is nog niet echt nodig vindt ik
Vlees is juist een heel belangrijke bron van ijzer en de natuurlijke ijzer voorraad van je kindje is rond het half jaar op! Vlees is dus wel degelijk van belang. Je kunt dit natuurlijk op andere manieren compenseren maar er is geen reden om je kindje GEEN vlees te geven (behalve natuurlijk als je zelf ideologische overtuigingen hebt). Je kindje hoeft niet elke dag vlees te eten maar een paar keer per week past binnen een gezonde en evenwichte maaltijd. Begin met zachte vleessoorten zoals kip, kalfvlees, kalkoen en tartaar. De bedoeling is dat kindjes vanaf één jaar eigenlijk alles eten. Je hebt tussen 6 maanden en 12 maanden de tijd om hier naar toe te werken. Vanaf 1 jaar vlees gaan geven heeft dus geen toegevoegde waarde.
Ja dat zeggen ze hier dus ook bij kind & gezin. Wel raden ze aan niet elke dag vlees te geven in het begin, dus max 2 keer per week vlees, vis & gevogelte mag wel wat vaker..
Wij zijn met 10 maanden vlees gaan geven, daarvoor vond ik het nog niet nodig omdat ik eerst wilde dat Eva een beetje haar groente en fruit ging eten. Dat vond en vind ik toch belangrijker. Wij zijn begonnen met gekookte kip en pas sinds een paar weken eet ze eindelijk ook ander vlees (biefstuk en hamburger).
En hoe lang moet je kip koken? Of kun je het ook bakken? Jille eet ook nog niet zo goed zijn groente(sinds dat hij fruit krijgt), 3 happen en dan is het wel weer klaar. Alleen als hij een potje van Olvarit bruine bonen met appel krijgt, eet hij het hele potje leeg. Moet ik dan even wachten met vlees?
Bakken kan ook, juist in een beetje boter want daar zitten weer vetten in die ze hard nodig hebben. Je kunt het wel koken maar dan zou ik persoonlijk een beetje boter toevoegen aan het prakje, zeg maar. Ik heb nooit vlees gekookt voor Jelle maar hij is er ook nog niet erg dol op, alleen worst en gehakt gaat goed, de rest is hem teveel moeite lijkt wel...
Ik kook kip 10 minuten en biefstuk 5 minuten. Gebakken kan ook, maar dat vindt Eva niet lekker . Ik heb haar eten nooit geprakt, dus kon ook geen vet toevoegen aan haar avondeten. Maar een lepeltje zonnebloemolie vond Eva ook heerlijk dus dat probleem was ook opgelost .
@Cindy.. Je hebt gelijk hoor... Eerst groenten, daarna aardappelen, rijst en pasta en daarna vlees. Ik en (ik denk) Janna reageerden vooral het bericht van B en N... Er is geen goeie reden (behalve je eigen overtuiging) om te wachten tot één jaar. En als je eenmaal vlees geeft, kun je gerust een paar keer per week vlees, vis of gevogelte geven. Een paar keer per week vegetarisch is prima en heel lekker (word je ook creatief van).
moet zeggen dat selina hier geen moeilijke eter is en dus alles al vrij snel gewend is om te eten, maar ik geef nog niet zo vaak vlees. Vandaag krijgt ze wel lekker kip....mmmmm zal ze wel wee lekker smullen!!!
Gister bij het CB gevraagd en zij zeggen dat het 1 tot 2 keer per week mag. Ze hebben idd. de stoffen nu wel nodig.