Bijvoeding en spugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door poellie, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poellie

poellie Lid

31 mrt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn kindje is nu ruim 7 maanden (7 weken te voreg geboren) en ik ben langzaamaan begonnen met bijvoeding. Nu krijgt hij nog 5 x per dag 180/6 van de eerste voeding, 's morgens een half tot heel fruithapje tussen de eerste en tweede voeding en tussen de 3e en 4e voeding een half potje groente. Nu is hij sinds het starten met de bijvoeding meer gaan spugen, soms komt er enkele uren later nog het fruit/groentehapje uit bij de volgende fles. Is dit normaal of krijgt hij toch teveel?
    Nu was ik afgelopen week bij het consultatiebureau en die meldde dat hij ook vlees zou mogen en brood. Maar ik neem aan dat ik het langzaam moet opbouwen?
    Vast bedankt.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Tussen de 6-8 maanden is het advies om 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. In plaats van 5 flessen van 180/6 kun je 4 flessen van 180/6 gaan geven en kijken hoe dit gaat. Misschien dat het spugen dan ook minder wordt.
    Het is inderdaad goed als je met wat nieuws begint om dit langzaam te laten wennen, door kleine hoeveelheden te geven. Je kunt dan zelf even in de gaten houden hoe dit gaat/bevalt.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina