wat zouden jullie doen tips aub

Discussion in 'Baby en dreumes' started by music4life, Nov 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

de laatste weken is onze dochter aan het kwakkelen met het slapen... dan slaapt ze smiddags niet dan weer wel. dan gilt ze smiddags dat ze eruit wil,hellemaal hysterisch!!!! en de andere x ligt ze een uur te spelen in der bed.... moet/kan ik haar beter uit bed halen smddags als ze zo hysterisch is??? of erin laten en zeggen je moet even slapen... dit heb ik nu gedaan zonder reslultaat.....

snachts word ze nooit wakker..wel steeds vroeger sochtend,,dus blijf ik haar wel op bed leggen ,,,al is het maar dat ze rust heeft...maar met dat huilen??? als het savonds goed gaat

eruit halen /laten???

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,215
    433
    83
    Female
    home sweet home
    Merk je dat je kindje nog echt het middagslaapje nodig hebt? Zo niet dan zou ik haar eruit halen en niet verplicht hysterisch in bedje achterlaten. En dat ze dan de ene keer wel wilt slapen en de andere keer niet gewoon per dag bekijken. Waarschijnlijk is dit zo'n fase dat ze er langzaam aan vanaf gaat van het slapen s'middags.

Als je kindje niet zonder het middagslaapje kan dan zou ik haar niet uit bed halen maar toch proberen haar rustig te krijgen door bijv. over bolletje te aaien of om de paar minuten terug om te troosten. Succes!

3. music4life

oke
    mn dochtertje is nog geen 2 en ik vind van 7sochtends tot half 7 savonds heel lang voor zon kleintje,en ben bang dat ze oververmoeid raakt...en ben ik ook bang dt als ik haar uit bed haal in zon bui..ze savonds ook gaat protesteren en ook uit bed wilt met krijsen tot gevolg

4. tulip

tulip Niet meer actief

als het s avonds ook begint denk ik dat het meer een fase is dat ze niet wil dat papa of mama weggaat. Je kunt even naast haar gaan zitten, met dr rugje naar je toe leggen en dan merkt ze dat je er bent. Met een paar minuten kun je dan meestal weggaan.
    Een maandje geleden had ons meisje ook weer zo'n fase, en toen werkte bovenstaande niet. Ik ben niet van laten huilen, maar op een gegeven moment werkte niks meer, bij een meisje van 2 vind ik dat ook al heel anders dan bij een babytje. Met 2 minuten protesteren viel ze in slaap. Hier was het probleem alleen s avonds. Toch kon ik haar eigenlijk die 2 minuutjes niet laten huilen. Ineens had ze door dat papa onder de douche gaat als zij in bed ligt en dat was de oplossing. Van het geluid viel ze heerlijk in slaap. Het is nu geen probleem meer.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,853
    3,367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook zo'n fase bij 1,5 jaar... wij hebben volgehouden -vooral ook omdat ze meestal toch wel duidelijk moe was. En bij ons was het vooral een kwestie van uit proberen.
    Als ze het niet naar haar zin had, ging ik haar er na 20 minuutjes wel uit halen hoor. Maar ik wilde voorkomen, dat ze ging denken: ooh krijsen dan mag ik eruit!
    Overigens was ik ook érg bang dat het slapen voorbij was op die leeftijd, maar dat viel mee.. het was écht tijdelijk.
    Nu echter zijn we al weer 2 maandjes meer wakker dan aan het slapen. Ik hou nog steeds vol met naar bed brengen, maar slapen doet ze maar 2 van de 7 dagen denk ik.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben altijd wel gemakkelijk met dit soort dingen. 's Avonds is het voor 8 uur bedtijd (dan kijk ik zelf wanneer ze moe is, de ene keer vroeger dan de andere keer), maar overdag bepaald zij zelf. Dus soms nog 2 keer 1,5 uur, soms 1 keer een uur. Zo zou ik ook zijn met niet meer slapen --> Dan niet! Het is vast een fase, gaat wel weer over. Overdag slapen bepaald zij zelf, en niet ik. Ik kan haar toch niet dwingen!

7. music4life

is ook zo ,,,ik heb haar vanmiddag niet op bed gelegd!
    ze was niet moe ,terwijl ze toch weer om 7 uur wakker was... ze ligt er nu net in 19:05 met weer veel huilen,,, ik pip laten praten .mag ik bij je slapen??? dat mocht....en ik lopp weg en weer krijsen ,mij het bed in trekken aan mn gezicht plukken.... en ze wilde haar dekens ineens weg??!!! ze wilde ze hellemaal weg,maar wij hebben plat dak en met de aankomend vorst zag ik dat niet zitten ,weer dekens geprobeerd...nee deraf mama dekens eraf!!!! ik gedaan en mn meisje in der slaapzak gelegd,,, (winter) maar ik baal want ze was net hellmaal gewent aan de dekens...aankomende feb komt haar peuterbed....

8. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

Feb 6, 2008
    237
    0
    0
    Wat de dekens betreft heeft mijn zoontje net zo'n soort tik sinds een week ongeveer.
    Hij slaapt altijd in een slaapzak en nu ineens wil ie zn benen eruit.
    Hele stennis als zn benen erin moeten blijven, dat probeerde ik eerst natuurlijk.
    Want ik dacht "waar slaat het op dat ze eruit zijn".
    Maar hij wordt echt woedend als ze erin moeten blijven, dus om de lieve vrede te bewaren doe ik m een stuk open, zodat ie zn benen eruit kan doen.
    Wat heeft het voor zin als hem dat ga verbieden?
    In zijn beleving is het nodig ofzo :(
    Ik maak er geen punt van, wil hij het open gaat ie meteen slapen en slaapt ie doe ik ze erin, merkt ie niks van.
    Als ze het koud krijgt doet ze ze waarschijnlijk niet van zich af of trekt ze het weer terug als ze het koud krijgt.
    En als ze slaapt kun je haar toedekken toch?
    Ik zou het negeren, gaat het het snelste weer over, zeker met het oog op het grote bed, zijn dekens toch wel gewoon handig :D
    Succes, ze kunnen soms ineens rare ideeen hebben ;)

Groetjes Priscilla.

9. music4life

dankjewel!
    ja ze zit weer in een sprongentje denken we,,,ook met eten is het weer een zooitje... maargoed, ze word 2 dec 2 jaar... in dec komt haar bedje.. gaan we lekker oefenen.. ik laat het maar zo ,ze slaapt en ze slaapt door..koud zal ze het niet echt hebben denk ik.. we hebben een combi sleeper... grote maat,, en ze heeft een lekkere pyama aan

Share This Page