Hallo, Ik ben begonnen met fruithap te geven aan mijn zoon, hij vind het heerlijk, hij krijgt nu ongeveer een half potje per dag. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dit in combi met bv moet doen. Ik heb het idee dat ik terugloop heb (minder volle borsten, veel bijten in mijn tepel.). Ik geef op verzoek en vraag me af of ik gelijk na de fruithap bv moet geven of ervoor, of....hoe voorkom ik dat de bv terugloop, ook omdat ik binnenkort met groente ga beginnen.
Je kunt als stelregel nemen dat tot een jaar BIJvoeding ook echt BIJvoeding is en dat pas na het jaar BIJvoeding, HOOFDvoeding wordt. Als je een jaar borstvoeding zou blijven geven dan is alles wat je erbij geeft bijvoeding. Na een jaar wisselt dit om en wordt borstvoeding zeg maar het glas drinken bij je eten. Dit betekend dat je baby echt nog volledig groeit op jouw melk en dat jouw melk nog wel even de belangrijkste voedingsbron blijft. Je blijft dus netzoals je al deed op verzoek voeden en na de voeding kun je wat fruit/groete erbij geven. Je kunt ook even wachten en het tussen 2 voedingen in doen. Is dit een beetje de informatie waar je naar zocht?
Een beetje wel, maar mijn zoon kan de bijvoeding niet snel genoeg gaan. Maar ik ben bang dat als ik het zo doe, dat hij niet voldoende slaap krijgt. na de fruithap heeft hij niet meteen bv honger, maar ik wil mijn zoon ook voldoende slaap geven, hij is meestal na zo'n 1,5 uur alweer moe, hoe doe ik dat dan,Ik kom erg in de knoop zo, want zo ben ik alleen maar bezig met eten geven, en komt hij niet meer toe aan spelen. en is het op deze leeftijd normaal dat hij na 2,5 uur alweer honger heeft?
Het kan heel goed zijn dat hij na 2,5 uur honger heeft. Bv is licht verteerbaar, maar groente en fruit ook. Hoe oud is je kindje precies? Wat je als stelregel kunt nemen is dat hij volledig voldoende heeft aan jouw melk. Hij kan bij jou drinken als hij dat aangeeft. Dit is heel fijn, als hij honger heeft krijgt hij dus eten van jou. Je kunt dus b.v. als je zelf gaat eten hem ook wat te eten geven, of juist op een moment dat hij wakker is en jullie een goed moment ervoor hebben. Hij houdt dus de "normale" voedingsmomenten bij jou en tussendoor geef je hem op een voor jullie handig moment en tussendoortje. Zo iets duidelijker? Zo niet, gewoon mailen dan hebben we het er verder over.