Hallo allemaal, 2 weken geleden is door de kinderarts vastgesteld dat mijn kleine meid verborgen reflux heeft.We zijn begonnen met het geven van Nexium maar nu zei de arts dat het beter was om met 4 maanden al te starten met bijvoeding. Zelf had ik altijd gedacht hiermee te beginnen als ze 6 maanden was,mede ook doordat ik overal lees dat dit beter is.Ik zei dit ook tegen de arts maar hij zei dat mijn kleine meid er veel baat bij zou hebben als we met 4 maanden zouden beginnen. Zijn er moeders die hier ervaring mee hebben? Worden de klachten echt veel minder door het starten met bijvoeding? Gaat dit de borstvoeding verder niet verpesten? Ik zou graag wat ervaringen willen horen. Alvast bedankt
Mijn zoontje ging inderdaad veel minder spugen toen we over gingen op bijvoeding. Op zich ook wel logisch aangezien het zwaarder op de maag ligt.
Hier is ook een topic over bij Voeding. Gek hoe iedereen weer wat anders zegt want mijn kinderarts zei juist weer dat er geen enkele reden is om eerder dan 6 maanden met bijvoeding te beginnen, ook niet bij verborgen reflux (Irem heeft het ook). Het belang van alleen melk tot 6 maanden is volgens hem veel groter. Ik merk ook geen verschil nu ik sinds een weekje bijvoeding geef. Maar wat ik wel merk is dat het sinds een paar weken veel beter gaat met de reflux, Irem spuugt vrijwel niet meer, denk dat het maagklepje beter is gaan werken.
Onze kinderarts was tegen het eerder starten met bijvoeden dan 6 maanden. Slokdarm en maag met rust laten en er geen extra zuren langs omhoog laten gaan was zijn mening.