hoe werkt dat met voeden op verzoek en soort van schema?

Discussion in 'Borstvoeding' started by fafje, Oct 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

ik vraag me af heh..

mn zoontje was even door zn verborgen reflux helemaal uit zn ritme...maar die komt nu weer goed terug..

hij kwam eerst om de 3 uur, maar nu lijkt het om de 4 uur...

nu is het ongeveer zo:

gisteravond laatste voeding om 2200u
    0300
    0830
    1300
    nu slaapt ie nog...

gister ook alles om de 4 uur

wanneer kan ik er een btj vanuit gaan dat dat zn ritme is..of kan het zo weer omslaan en kotm ie ineens weer om de 3 uur..
    Of krijgen bv-kindjes ook een echt ritme?..waar je dan stiekem een btj rekening mee kan houden...of blijft het verschuiven

Wat voor ritme kreeg jouw kindje en wanneer?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, echt een duidelijk antwoord heb ik niet voor je.
    Ik vond dat ik bij beide kindjes een echt duidelijk ritme kon herkennen toen ze een tijdje naar het kdv gingen, zo ergens met een maand of 4-5 (ze gingen beide met 3 mnd naar het kdv, maar het duurde even voordat ze een ritme te pakken kregen). Logisch ook: ze kregen daar de voedingen steeds meer in een vast patroon aangeboden. In het begin zoveel mogelijk op verzoek, maar na verloop van tijd werd het wat meer een schema.
    Nu merk ik ook op de thuisdagen dat m'n dochter (7 mnd) een redelijk vast ritme qua voedingen heeft ('s ochtends borst, 10 uur fruit, 12 uur borst en daarna slapen, 15 uur borst, 17 uur borst en daarna groente, 20 uur borst en dan slapen, 's nachts nog een keer borst). Het slapen varieert echter nogal sterk; hoe laat, hoe lang en hoe vaak. ook het tijdstip van 's nachts wakker worden varieert; de ene keer om 1 uur, de andere keer om 3 uur, en dan weer om 4 of 5 uur.... maar wel iedere nacht 1 of soms 2 keer.... gaaaaap!

ik moet zeggen dat ik de eerste maanden nooit zo op de klok keek bij voedingen, dus ik zal er ook niet snel een ritme in kunnen vinden.

maar als jouw kindje zo'n duidelijk ritme heeft, denk ik dat hij het wel even zo kan vasthouden. pas op het moment dat hij weer meer voeding nodig heeft zal hij een paar regeldagen houden waarop hij vaker komt om de productie omhoog te krijgen. en natuurlijk op dagen dat de dingen anders gaan dan anders, kun je ook merken dat hij uit z'n ritme raakt.

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hier geen ritme, wel wordt ze meestal tegen 7.00u wakker. en ze gaat er 19.00 ongeveer in, verder wisselend, ook s nachts.

4. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik kijk meer op de klok voor mezelf...ik ben nogal een planner...dus dan weet wanneerik ongeveer kan douchen of schoonmaken ..oid

maar als ik bijv de deur uit moet...ja midden in de tram pak ik echt mn borst er niet uit...dus dan kan ik een btj rekening houden..mss een flesje meenemen...of juist ervoor aanbieden..

maar soms ga ik uit van om de 3 uur...en dan slaapt ie ineens een uur langer door...had ik dus toch nog even...."een bepaald iets" kunnen doen..

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    #5 bosi333, Oct 12, 2010
    Last edited: Oct 12, 2010
    Mijn dochter kon ik echt op de klok BV geven. Die had echt een vast ritme.

Julian helemaal niet. De enige twee voedingen die een redelijk vaste tijd hebben zijn die van 20.00 uur en 23.15 uur. Maar dat is omdat ik die bepaal.

Verder is het de hele dag maar afwachten. Soms om de 2 uur soms 3 uur. Eigenlijk nooit langer dan 3 uur ertussen.

Ik vind/vond het ook erg lastig voor onderweg. Maar wat ik merk is dat als we weg zijn in de auto dat hij dan meestal gaat slapen. Verder is het dan maar even wachten voor hem als ik geen gelegenheid heb.

Een flesje meenemen vind ik zonde want et is maar 1 uur buiten de koelkast te bewaren. Ja of je moet kolven en dat op kamertemperatuur houden. dan kan het wel 5 tot 10 uur mee.

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik kolf idd...dnek dat dat het makkelijkst is...al is het voor de zekerheid...
    dat slapen in de auto klopt..maar ik heb ook meegemaakt dat ie het op het krijsen zet...en dat we ehct even moesten stoppen om wat slokjes te drinken hihi...

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Hi hi,

Ja eten willen ze dan.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje heeft absoluut geen ritme! Het verschilt echt enorm per dag, al bijna 1,5 jaar! De ene keer drinkt hij 5x per dag en de andere 3x en de tijden daar valt geen pijl op te trekken!

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Als ik niet alleen ben, rijdt mijn man en dan kan ik als het nodig is naar achter kruipen om ons zoontje eten te geven. Ik ga dan gewoon een stukje over de maxi-cosi hangen. (gaat makkelijker dan je in eerste instantie zou denken ;))

Hier ook geen heel stabiel ritme. Zoontje gaat wel tussen 19u en 19u30 slapen en wordt meestal tussen 7u en 8u wakker maar hij doet ofwel veel korte dutjes of 2 langere.
    Maakt me ook totaal niet uit, ik voed oooooooveral! :D

10. fafje

fafje Niet meer actief

ja maar ik moet medicijnen klaar maken...papje van jbpm..dan even rustig geven...voeden..dan lang rechtop houden...en dan nog dat verkleedpartij met die borsten..(ik heb graag allerlei kleding aan, niet alleen bvkleding) pppff dat doe ik niet allemaal in de tram hoor...:$

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

ah oké, dat snap ik. ;)

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

*proest* haha, nee dat gaat niet zo makkelijk dan!:D

Ik moet wel zeggen dat als ik de eerste maanden ergens een afspraak had, ik wel op mijn verzoek voedde hoor, want ik kolf(de) niet. Zou je dan net altijd zien dat ik hem wakker moest maken en hij een uur bleef plakken, zo was het meestal wel.

Als ik naar de stad ging oid, dan deed ik dat altijd meteen na het voeden.

In de auto voeden heb ik ook vaak gedaan, maar dan wel gewoon op een parkeerplaats op de bijrijdersstoel en niet al rijdend al hangend over de MC heen hoor!;)

13. fafje

fafje Niet meer actief

nee precies..heb ik ook al een paar x gedaan, in de auto...maar vind het verschonen zo lastig/zielig(hoofdje bengelt, hij ligt niet plat..helemaal scheef)...zul je namelijk net zien, dat ie spuitluiers krijgt op dat moment...

nou goed...zoals vandaag...ga ik pas weg op zijn verzoek..idd gelijk erna...

maar morgen weet ik niet of dat zo uitkomt..en zal het wel of op mijn verzoek moeten, of een flesje meenemen...
    (gister issie trouwens steeds om de 4 uur gekomen, vanacht weer precies zelfde als gisternacht..2200-0300-0830...dus denk dat dit zn ritme wordt)
    in elk geval bedankt voor jullei reacties

14. Bri

Bri Niet meer actief

En als je op pad moet / wil, kun je meestal ook proberen of hij toevallig dan wat wil drinken, ook al is het z'n tijd niet. Weet natuurlijk niet of dat ook voor jouw zoontje geldt, met z'n jbpm en dergelijke. Maar als hij wel wat wil drinken, redt hij het daarna ook wat langer zodat je onderweg niet hoeft te voeden.

dat voeden in een rijdende auto lijkt me eerlijk gezegd een gevaarlijke bedoening. wat nu als er een noodstop gemaakt moet worden? duik jij die hele auto door (ik neem aan dat de baby in de vastgegorde MC blijft zitten, anders vliegt die erachteraan). ik zou toch even een parkeerplaats opzoeken, voor je eigen veiligheid.

15. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Mijn meisje heeft ook echt een ritme
    8:00
    12:00
    15:30
    19:00
    23:00
    4:30
    Je kan er de klok op gelijk zetten.
    Best wel handig weet je waar je aan toe bent :)

Share This Page