Baby harde korsten geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door tjoebie, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    #1 tjoebie, 6 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2009
    Hi allemaal, mijn meisje is nu 7 maanden en eet sinds een tijdje brood, op aanraden van het bureau en mijn moeder eet ze harde stukken, anders zou het een deegbal worden, ze verslikt zich vaak hierin en ik vind het niks om die harde stukken te geven.

Doen jullie ook harde stukken geven of gewoon een normale boterham, o ja en wat smeren jullie erop?

Ben benieuwd

2. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik las tot 2 keer toe: 'beide harde borsten geven?' hihi, maar nu heb ik 'm eindelijk goed gelezen :D.

Ik geef de harde korstjes, behalve de hoekjes onderaan (die snij ik schuin af) en de bovenste rand.
    Als beleg krijgt ze:

- Philedelphia
    - La vach quirit (< hoe schrijf je dat?)
    - Smeerkaas
    - Veg. smeerworst
    - Appelstroop
    - Houmous

Ow, en altijd boter eronder.

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Hmm, je bedoelt echt de uiteinden van een brood? of lees ik nou alles verkeerd? haha. Ik geef gewoon een normale boterham en hoe en wat lees je hierboven :D.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat met zo'n deegbal hebben wij 1x heel heftig gehad, er zat gewoon een stuk brood aan haar gehemelte geplakt, zonder dat we het wisten en Fae maar kwijlen en kwijlen ineens! En ineens kwam dat ding eruit... heel smerig, tot we het ineens herkende.

Maar oke, je kan de scherpste randen van de korstjes eraf snijden en verder gewoon niet te vers brood geven. Brood wat heel vers is, vooral witbrood (wij geven sowieso bruin), is ook veel plakkeriger. Dus wat dat betreft kan het beter 1 of 2 dagen oud zijn.

Wat smeren wij er op:

In het begin vooral:

Smeerkaas
    Smeerworst
    (Appel)stroop
    Jam

Nu krijgt ze eigenlijk alles... maar m'n dochter is ook al groter.. dus is bovenstaande uitgebreid met:

kaas
    pasta
    pindakaas
    boterhamworst
    gehakt
    kokosbrood
    leverpastij

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik geef hem de kapjes om op te sabbelen.

En een in stukjes gesneden boterham zonder korstjes, met boter. Verder doe ik (nog) geen beleg erop.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lisanne heeft vandaag voor het eerst bijna een hele boterham met halvarine op. We hadden het al eerder geprobeert, maar toen kokhalsde ze er enorm bij. dus afgelopen x op cb advies gevraagd. Ze zei je kunt een stukje brood in een van haar mondhoekjes doen, dan verplaatst het kokhalsreflex naar achter op de tong(zoals dat bij ons ook is) en gaat ze kauwbewegingen maken. En inderdaad nu kokhalst ze nauwelijks meer. We geven haar alles van een boterham, ook harde korstjes. Morgen maar proberen met iets van appelstroop of smeerworst.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Das inderdaad een goeie van Saskia.... Dat deden wij ook nadat we dat hier gelezen hadden... als het ware in de wangetjes duwen, zodat ze gelijk kunnen gaan kauwen, dat scheelt ook wel.

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    De kinderarts raadde ons ook aan om de stukjes boterham in de wang te stoppen........ bij ons geen succes, mevrouw liet het gewoon in haar wang zitten en vroeg al snel om de volgende hap :D. Hamsteren! :D

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    :d:d:d

10. Alita

Alita Niet meer actief

ik gaf toen de boterham zonder korst, hier verslikte zij zich ook regelmatig in eten maar dit ging wel goed

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik geef het nog steeds zonder korstje, en ik doe er altijd boter op, met beleg. Beleg is nu smeerkaas, smeerworst, appelstroop. Verder nog niets eigenlijk, jam enzo vind ik nog niks, omdat het niet echt gezond is.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Toen ons meisje begon met brood eten gaven we altijd brood van een dag oud, dat is minder vers en dus minder kleverig. Wel altijd met korsten gegeven hier

Deel Deze Pagina