Lune is nou 6 maand en ik wil ga beginnen met bijvoeding. Ze heeft een koemelkallergie en krijgt tot nu toe alleen maar Pepti met Nutriton ivm verborgen reflux, hier krijgt ze ook zantac voor die we mogen gaan afbouwen. Ik weet dat je bij een allergie 3 dagen hetzelfde moet geven om te kijken hoe het 'valt'. Maar waar begin ik mee? Met wat hapjes fruit? Of groente? Of pap? Ik heb een pak Nutrix in huis gehaald, dat mag ze toch ook gewoon hebben lijkt me? En kan je daar ook een reactie van verwachten? Anders wil ik 's avonds een beetje pap proberen en 's ochtends wat fruit. Of kan ik het echt beter om en om doen? Wie heeft tips? Ze krijgt nu trouwens 4 flessen van 200. Gaan niet allemaal op.
Hoi Maja, Nutrix (rijstebloem) kun je gewoon geven, is absoluut niet allergeen. Verder zou ik beginnen met groenten: aardappel, courgette, wortel, bloemkool, broccoli, asperge, aubergine, sperzieboontjes, doperwtjes, pompoen, paprika, ed. Kijk verder hier voor een anti-allergie introductieschema: http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html (ook voor als je FV geeft) Veel plezier!
Wij zijn met groente begonnen. Dat is vaak minder allergeen, lichter verteerbaar. En ze wennen dan nog niet aan de zoete smaak van fruit. Wij zijn met wortel begonnen, daarna broccoli, bloemkool en sperzieboontjes. Toen die 4 goed gingen zijn we ook aardappels en rijst toe gaan voegen (klein schepje ernaast). nutrix gaven we in de eerste en laatste fles. Is niet allergeen, dus dat moet wel kunnen. We hebben wel elke dag max 1 ding nieuw geprobeerd. Dus als C een nieuwe groente kreeg, veranderden we verder niks aan zijn schema.