Bijvoeding koemelkallergie

Discussion in 'Voeding' started by Hope123, Nov 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hope123

Hope123 Actief lid

Sep 9, 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Omdat ons kindje nu in de test is voor eventuele koemelkallergie moeten we dus deze melk geven (Fryso Allergy Care) maar eerst kreeg hij Nutricia Forte iets dikker voor de hongerige baby en wilde net beginnen met wat rijstebloem 's nacht en hij sliep daar lekker op door. Omdat de Fryso weer erg dun is drinkt hij moeilijker (verslikt zich steeds) en het vult niet voldoende met wat hij gewend is dus komt ie weer eerder en ook 's nachts weer :(
    Kun je ook bij deze melk iets toevoegen voor extra verzadiging?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou persoonlijk nog even niks exrta geven zoals je zelf al aangeeft dat het test is.
    Je weet dan niet waar je kleintje wel of niet op reageerd snap je?

Het kan ook zijn dat hij moet wennen aan de nieuwe voeding.

Is even afzien misschien maar wel beter voor je kleintje.
    Als je meer duidelijkheid heb en je kindje rust heeft dan kan je bijv rijstbloem toe kunnen voegen dat mag met kma.

3. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    ik ben het met ikke1981 eens...

als je nu duidelijkheid heb zou je zoals ze al zei rijstebloem kunnen gebruiken, en tegen het verslikken een beetje johannesbroodpittenmeel dit maakt de voeding iets dikker maar verzadigt niet. is tegen het spugen en dergelijke, maar wij gebruikte het hier ook tegen het verslikken, nutramigen is ook zo dun.

4. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

Jan 2, 2007
    1,984
    0
    0
    Vervelend voor je. Ik hoop voor je dat hij op deze voeding goed reageert. Lastig dat hij 's nachts weer komt, maar als hij er goed op reageert is het dat wel waard, toch? ;)

Hier ook een kindje met koemelkallergie. Ik zou naast Johannesbroodpitmeel (Nutriton) niets toevoegen. Sebastiaan spuugde veel, dus vandaar dat we zijn flessen flink met Nutriton verdikten. Ook ben ik andere flessen gaan gebruiken: ipv Avent de Difraxflessen. Handig omdat je dan met het iets losdraaien van de bodem het drinktempo van je kindje kunt beinvloeden. (alleen moet wel de bodem dichtdraaien voor je 'm neerzet, haha)

Ik zou nog geen rijstebloem toevoegen: Sebastiaan bleek hier ook allergisch voor te zijn. En zo kun je het beste testen hoe hij erop reageert.
    Bovendien kun je in het geval van koemelkallergie het beste wachten tot 6 mnd voor je aan bijvoeding gaat beginnen.

Succes!

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Hier wordt bij de Pepti wel degelijk JBPM/nutriton toegevoegd om ervoor te zorgen dat Julen wat meer verzadigd raakt.. (nu is t minder nopdig ivm bijvoeding, maar tot 5,5 maand hebben we het toegevoegd voor het rekken van de tijd).

Natuurlijk is JBPM om ervoor te zorgen dat kindjes minder spugen. Maar Julen deed een uur korter op de Pepti, dus navraag gedaan bij t CB en dit werd ons geadviseerd..
    Bij ons werkt het.. Maar t kan natuurlijk goed zijn dat het niet bij elk kindje zo werkt..

Succes

Share This Page