te weinig/ te veel eten?

Discussion in 'Voeding' started by mamavanemilie, Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanemilie

Jan 20, 2009
    21
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Mijn dochter eet nu ongeveer sinds een maand elke dag een snee brood. In het begin ging dat erg goed en smulde ze er erg van, alleen nu wil ze het helemaal niet meer eten, hoogstens drie hapjes en dan wordt het net zo hard weer uitgespuugd! Zo ook met haar warme eten. Voorheen at ze een heel potje op, nu als ik geluk heb 3 hapjes..... Haar toetje eet ze dan wel weer met smaak op :( .

Zo ziet haar schema er nu ogeveer uit:
    7 uur papfles 200ml
    10 uur fruit, heel potje en een beetje diksap
    12 uur boterham, als ze die slecht eet krijgt ze een klein flesje melk(120+4)
    15 uur flesje diksap met een liga
    17 uur warm eten, toetje
    19 uur papfles en naar bed

Ik zat al te denken om de papfles van 'smorgens te laten vervallen en gewoon een fles opvolgmelk te geven. Maarkrijgt ze te veel/ te weinig. Ik kom er echt niet meer uit.... Ik krijg van haar niet de indruk dat ze te weinig krijgt, geeft eigenlijk nooit honger aan, maar krijgt ze dan te veel?

Sorry voor het lange verhaal, alle tips en adviezen zijn welkom, ik hoorhet graag!
    Groetjes

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    kan ook een periode zijn, esmee heeft dat soms ook wel is, dan eet ze weer een tijdje erg slecht en zo eet ze weer de oren van je hoofd.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    dit klinkt als de 8 maanden sprong. gewoon aan blijven bieden, komt vanzelf weer goed. je schema ziet er verder prima uit. ik zou die papfles in de ochtend blijven geven, dan heeft ze in elk geval vezels binnen.

groetjes, Miranda

Share This Page