Hallo, Mijn zoontje van 5 maanden krijgt sinds 3 maanden Omneo, hiervoor bv. Hij heeft altijd al last van zijn darmen gehad. Moeilijk poepen, heel veel kramp etc. Nu ben ik pas begonnen met fruit, dat mocht van het cb. Hij sliep niet geweldig, maar het ging op zich wel redelijk... nu ik ben gestart met bijvoeding wordt het slapen weer drama. Ook krijgt hij weer last met ontlasting. Ditzelfde heeft hij met rijstebloem, dat is helemaal een drama. Dan heeft hij geen ontlasting en krijst ie het echt uit. Ik weet dat baby's moeten wennen, en heb als fruit alleen peer gegeven in eerste instantie. Nu ben ik 2 weken gestopt, en het gaat stukken beter met ontlasting en slapen. Moet hij al aan de bijvoeding? Of is de fles voldoende en moeten we starten met 6 maanden? Ik zie er nu best een beetje tegen op. En is er iets wat makkelijk verteerbaar is en niet verstopt om mee te starten? Bedankt alvast!
Hoi, Wat vervelend dat je zoontje zo'n last heeft van de bijvoeding (groente, fruit, pap). Tot 5 maanden is bijvoeding nog niet perse nodig. Vanaf 6 maanden wel. Je kunt dus nog even wachten hiermee. Dan zijn de darmen ook weer wat verder ontwikkeld. Wanneer je dan weer begint kun je langzaam aan met lepeltjes beginnen, 1e dag een lepeltje, 2e dag 2 lepeltjes, 3e dag 3 lepeltjes, gaat dit goed kun je het verder uitbreiden en met wat nieuws beginnen. Fruit: peer, meloen. Groente: wortelen, bloemkool, broccoli, sperziebonen. Groetjes Angelique
Bedankt voor het antwoord! Ik had toevallig een lading potjes peer gekocht, dus dan ga ik daar maar mee beginnen binnenkort.
Hopelijk heeft je zoontje hierna minder last, veel succes met proberen! Je kunt ook kleine porties fruit/groente invriezen, dan hoef je niet veel weg te gooien. Groetjes Linda