Bijvoeding naast borstvoeding kindje 6 maanden!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door touwtje, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag, mijn zoontje is bijna 6 maanden dus word het tijd voor bijvoeding. Waar moet ik mee beginnen, met fruit of groente? Hij krijgt nu 4 voedingen per dag! Dit zijn de tijden:

7.15
    11.15
    15.15
    19.00

Ik neem aan dat ik nog geen voeding weg moet laten?
    Groetjes

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Nee, je hoeft geen voeding te vervangen. Een goede tip is het boek van Stefan Kleintjes over overgang naar vaste voeding. (weet zo even niet de titel, maar google even)
    Via borstvoeding.com vind je overigens heel veel informatie over starten met groenten/fruit onder de noemer Rapley methode. Lees maar eens, erg leuke manier van benaderen.

Je start met iets wat vrij neutraal is: peer, wortel. Bied het aan wanneer je kindje wakker, vrolijk is en open staat voor iets nieuws. (en niet wanneer het per definitie honger heeft) eenuur na het voeden bijvoorbeeld. Zo houd je ook je voeding in stand dan wanneer je eerst hapje geeft (maag is dan gevuld en ze drinkt mogelijk minder waardoor ongemerkt je voeding mogelijk afbouwt)

Veel succes en veel plezier!

Heidi

3. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor je antwoord! Ik ben totaal geen voorstander voor de rapley methode. Ik ben nu begonnen met s'morgens fruithapje! Een paar hapjes geprakte banaan heeft hij nu een aantal dagen gehad, en dat gaat steeds beter.

Ik denk dat ik over een week ga beginnen met groente, ik ben benieuwd hoe hij dat vind.

Groetjes

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Fijn dat het goed gaat, volg je gevoel en veel plezier vooral!

Deel Deze Pagina