groente met stukjes eten, hoe aanleren?

Discussion in 'Voeding' started by gies, Mar 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gies

gies Lid

Sep 18, 2007
    65
    0
    0
    Mijn kindje van 15 maanden heeft altijd moeite gehad met het eten van stukjes groente/aardappel. Kleine stukjes gaan nog wel, maar als ze ook maar iets groter zijn, hoeft hij het niet en krijg ik de groente er met geen mogelijkheid meer in, ook niet als ik het daarna fijn prak.... Ik zie in mijn omgeving kindjes van zijn leeftijd echt al stukken eten! Brood, koekjes, stukjes fruit, rozijntjes etc...dat is dan weer geen probleem, dat is het rare. Hoe kan ik hem dat aanleren, of moet ik gewoon wachten tot hij eraan toe is?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Met 15 maanden weet ik dacht eigenlijk niet. Bij jonger weet ik dat het echt een kwestie van gewenning is. Die kokhalsreflex moet gewoon nog naar achteren schuiven. Maar die is vaak rond het jaar wel goed. Geen idee hoelang die uitloop mag zijn..

Wil hij ook niet zelf eten? Dus een gekookte wortel/broccoli roos uit het knuistje?
    En boterhamstukjes, gaat dat wel goed?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eet hij wel koek en andere stukjes? Dan is het onwil en moet je dus gewoon doorzetten. Probeer maar eens een paar dagen alleen maar groenten en aardappel voor te zetten in stukjes. Uiteindelijk gaat hij het wel eten. Een paar dagen niet of weinig eten is helemaal geen ramp

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je leert het alleen door het te doen. Maar het blijft een persoonlijke voorkeur natuurlijk. Niet voor niets heb je ook volwassenen die dol zijn op aardappelpuree, cremesoep, mousses etc.
    Maar zoals Cygnet aangeeft: vooral blijven aanbieden

Verder zou ik er niet al te veel nadruk op leggen, eet je niet, nou dan eet je niet. Leg niet teveel nadruk op de andere dingen, zoals met een vork of lepel eten, als het met de handen wel gaat, nou dan eerst met de handen, dan komen de tafelmanieren later wel!

Share This Page