Hallo dames, Misschien heeft iemand hier ervaring mee... Hugo drinkt al vanaf het begin erg gulzig (hij heeft ook veel gespuugd, maar dat is gelukkig een heel stuk minder) We hebben nu al vanaf dat hij een paar weken oud is, de brede speen van het Kruidvat met 1 gaatje en dat gaat nog altijd heel goed (ong. 15 a 20 min). Hij heeft nu dus geleerd om hard te zuigen. We zijn sinds gisteravond begonnen met Nutrix dus hebben we ook een andere speen nodig, toch? Ik heb nu de 3-standen speen van Avent gekocht. Maar sjezus... wat een enorm verschil... als we tussendoor niet stoppen en zijn fopspeen erin duwen, heeft hij de fles binnen 5 min. op!!! We zijn natuurlijk erg bang dat Hugo weer meer gaat spugen, dat is tot nu toe nog niet zo, gelukkig! Moet ik me hier zorgen over maken? Zijn er speentjes die toch nutrix/pap door laten maar niet zo snel gaan? Hugo lijkt het geen probleem te vinden en wij eerlijk gezegd ook niet (het gaat lekker snel, zo.. ) Maar toch... groetjes Niki
Hoi Niki, Ik lees dat je de kruidvat speen hebt. Je hebt nu 0+. Dan zou ik 3+ halen. Lynn drinkt hier goed de fles met nutrix door. Ze krijgt 3 schepjes nutrix en hij gaat netjes leeg en niet te snel.
Ik gebruik voor de fles met nutrix een kers-speen small van difrax (maar dan ook op een smalle difrax fles dus dat zou je dan ook weer een nieuwe fles kosten). Dit gaat ook supergoed!
Ik heb Hugo vanmiddag een sapje gegeven, ik had hier een klein sap-flesje voor van BiBi. Hier zat ook een 3-standen speen op. Vanmiddag dronk hij die sap heel erg rustig, er kwam eigenlijk haast niks uit. Ik heb het nu net geprobeerd met de Nutrix, maar in plaats van te snel ging het nu veel te langzaam, na 5 min. was er net 20 cc. uit...! Dit is dus ook niet de bedoeling, ik ben snel geswichst naar de andere... ik had er wat meer Nutrix ingegooid, dus het was nu iets dikker en ik had 't idee dat het nu iets langzamer ging, maar kon het nu niet goed inschatten omdat ik tussendoor gewisseld heb. Maar misschien is dit de oplossing, ik zal morgenvroeg nog een keer proberen en als dit nog niet goed gaat dan haal ik de 3+ speen van 't Kruidvat. Groetjes Niki