Hoi meiden, Ik geef mij dochter van 4 maanden volledige borstvoeding en mijn man en ik willen graag nog een kindje. Ik heb al een afspraak bij de ha om het anticonceptiestaafje te laten verwijderen. Maar nu hoorde ik dat als je zwanger bent je productie af kan nemen of zelfs stoppen. En ik wil wel graag door voeden tot ze een jaar is. Nu ga ik ervan uit dat ik niet heel snel zwanger zal raken en de 1 jaar wel zal redden. Zijn er moeders die hier ervaring mee hebben? Met het geven van bv terwijl je zwanger bent?
Toen mijn oudste 6 maanden was gaf ik nog volledig bv en raakte ik opnieuw zwanger. Mijn productie liep inderdaad hard terug, ik kon het nog uitzingen tot 10 maanden, daarna mochten we koemelk bijgeven. Met 1 jaar was de bv echt helemaal op. Houd er ook rekening mee dat bv geven als je zwanger bent flink pijnlijk kan zijn (het voelt ineens weer zoals de eerste dagen). Ik was er trouwens ook niet vanuit gegaan dat ik snel zwanger zou raken, van de oudste was ik nl pas na twee jaar zwanger. De jongste diende zich al aan na twee rondes
Oh ja ik ben ook wel nieuwsgierig. Ik ben bijvoorbeeld nog niet ongesteld geweest (op zich erg fijn) maar dat maakt de vruchtbare periode vinden wel erg lastig, zonder allerlei testen te gebruiken.
Ja er is natuurlijk kans dat ik wel snel zwanger raak. Ben al begonnen met het maken van een voorraad in de diepvries.