Wie kan mij hier wat over vertellen? Ik kan op internet namelijk niet zo veel over het produkt vinden. Ik wil die spray aanschaffen in verband met slechte toeschietreflex bij de kolt. Waarom kan deze spray alleen op recept? Is de inhoud van die spray niet slecht voor de melk? (ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit) En welk ingredient zorgt nou voor die toeschietreflex? groetjes
In die spray zit het hormoon dat in je eigen lijf zorgt voor de toeschietreflex. Even wat extra ter ondersteuning dus... Maar vandaar dus dat je hem ook enkel op recept kunt krijgen: is niet de bedoeling dat jan en alleman om allerlei vage redenen die spray gaan gebruiken,
Ik ga het vandaag halen. Hoe werkt het precies? Spuit in de neus en het werkt meteen? Of duurt het een uurtje......?
Nou... ehm.... Ik heb het eerder gebruikt vlak na de bevalling en rond de 4 maanden weer. Na de bevalling merkte ik heel snel een toeschietreflex, rond de 4 maanden duurde dat wat langer, (minuut of 5) en omdat ik gisteren erg moe was en het kolven maar niet op gang kwam, pakte ik hem er even weer bij... niks. Maar een uur later ineens wel, hahaha Maar dat zal de vermoeidheid zijn, af en toe lijkt het alsof alle processen in m'n lijf gewoon met een uur vertraging gaan, LOL
Je moet het een paar minuutjes voordat je gaat kolven gebruiken, tussen de 3-5 minuten ongeveer. En de spray is een maand houdbaar, je moet iedere maand een nieuwe aanvragen.
Ik heb wel gemerkt dat de spray minder werkzaam is als het flesje al langer gebruikt (gedurende de maand dat het houdbaar is)
Superspul, ik heb het vrij frequent gebruikt. Mijn toeschietreflex kwam meestal wel binnen een minuut, soms wel binnen een paar seconden.
hmm..als ik kolf duurt het weleens 10 minuten voordat mijn toeschietreflex komt.. eergisteren na 15 minuten nog geen toeschietreflex en maar 30cc ik dacht ook wel dat mijn productie minder was want mijn dochter deed beetje moeilijk aan die borst. het lijkt nu wel beter te gaan met de borst.. voelt ook voller terwijl het na 8 uur (tussen 2 voedingen) helemaal leeg aanvoelde. als je die spray gebruik.. heeft dat dan niet ook invloed op de productie zelf? of is het alleen om voor een toeschietreflex te zorgen? oh en heeft mijn dochter niet dan bij de voeding last van de toeschietreflex? ze verslikt namelijk als het wel goed loopt! (alleen bij het kolven gaat het moezaam)
Ik gebruik het ook tijdens het kolven. Ik kolf eerst één borst zonder de spray. Als die borst bijna leeg is dan spray ik een keer en ga ik over naar de 2e borst. Dan krijg ik vaak dus nog een kleinere 2e toeschietreflex. Ik krijg de eerste dus wel uit mezelf....meestal.... Ook gaan je melklieren meer open staan en dus kan je productie wat meer zijn.
Ik kreeg me toch een maagpijn van die spray... nee ik had het er niet echt voor over. Verder werkte het wel redelijk.
Nemo heel erg bedankt voor je reactie. Ik ga maar de huisarts vragen voor recept omdat het kolven weleens geen toeschietreflex geeft. na 20 minuten heb ik maar 30 cc met moeite.. omdat ik Fibromyalgie heb en een handkolf kan ik niet dat stress gebruiken dat het niet lukt.. en zitten kolven kolven kolven met geen resultaat.. dus ik ga het even aan huisarts vragen.
Sinds gisteren heb ik die spray, en ik vind het super. Gisteravond voor t slapen kolfde ik gewoon weer es ouderwets 140 cc i.p.v 40. Daar was ik dus erg blij mee. Ik had nog een vraagje over die spray. Is het verstandig om het niet tijdens elke kolfbeurt te gebruiken of maakt dat niet uit. Ik bedoel meer, kan je lijf er niet gewend aan raken, zodat het steeds moeilijker wordt om zonder nog melk uit je borsten te krijgen?
Superspul is het . Ik gebruikte het voornamelijk op mijn werk, omdat ik door de stress van het kolven daar (ik had maar kort pauze) vaak niet snel genoeg een toeschietreflex kreeg. Hoe vaak je het gebruikt maakt niet uit, ik nam soms zelfs nog wel eens een 2e snuifje voor borst nummer 2
nou ik ben erg teleurgeseld en verdrietig. Ik heb vanavond de spray geprobeerd en na 15 minuten nogsteeds geen toeschietreflex maar 20cc !!!! ik had zo grote verwachtingen hierover en nu begint het overstappen op kunstvoeding toch meer realistisch te worden vanaf het moment dat ik weer ga werken
Heej wat ontzettend vervelend. Ik weet ook niet waar dat aan ligt. Waarom het bij de een wel, de ander niet. Het geval bij mij was dat ik voelde dat ze ontzettend vol zaten en het kwam er alleen niet uit! Het enige wat ik je kan zeggen, toch nog ff proberen! Heb je al contact gehad met een borstvoedingsconsulent?
nee ..nog geen professionele bij gehaalt. ik ga straks weer proberen en als het dan niet lukt dan ga ik een electrische kolf huren (2 phase) want ik gebruik momenteel handkolf.. misschien ligt het ook deels daaraan.
Pixie,..Ik had ook veel moeite met de handkolf. Nu een elektrische dubbele kolf en ik haal er superveel uit. Ook eigenlijk altijd snel een toeschietreflex, terwijl met de handkolf heel moeizaam. Ben benieuwd of het beter gaat met de gehuurde kolf! Groetjes Judith