Extra vitamines nodig voor zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MamaMarije, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi Eveline!

Voor de afwisseling een keer geen vraag over een kindje, maar voor mezelf.

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap heel trouw vitaminepillen geslikt, maar ik twijfel of ik dit weer ga doen en of ik het wel nodig vind, ik vind ze namelijk erg duur.

Mijn voedingspatroon is volgens mij best gezond, namelijk:

Ontbijt: twee volkoren boterhammen met beleg (meestal zoet), grote beker thee en glas water
    Tussendoor: eierkoek o.i.d. met hier en daar een kop thee en/of glas water. Soms wat restant volle yoghurt van mijn zoontje als hij het niet op eet.
    Lunch: drie boterhammen met beleg (meestal twee hartig en 1 zoet), daarnaast 2-3 stuks fruit en beker thee/glas water
    Tussendoor: liga, stukje kaas, soms een koekje of stukje chocola. Ook hier en daar weer water/thee
    Avondeten: volledige maaltijd met ruim 200 gram groente, niet teveel vlees (max 150 gr.) We eten 1x per week vis en proberen 1x per week vegetarisch. Daarnaast ook bijv. volkorenpasta, zilvervliesrijst of gewoon aardappels. Daarbij altijd 1-2 glazen water.
    Geen toetje.
    's avonds: soms een koekje bij de thee (vaak paar glazen), soms een klein bakje zoutjes, maar soms ook niks.

Nu is mijn vraag aan jou, mis ik iets cruciaals in mijn eetpatroon? en moet ik daarvoor extra vitaminen slikken of kan ik dat ook anders aanvullen? Ik slik nu wel foliumzuur en extra vitamine D.

Ik hoor het graag van je!
    Liefs!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Buiten vitamine D en foliumzuur hoef je niet per se extra vitamines in te nemen hoor. Ik mis wel je zuivelproducten, hiervan is 450 ml per dag aanbevolen.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina