Bijvoeding, papfles...? Help?

Discussion in 'Voeding' started by Fem, Mar 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

Onze uk is er nog lang niet aan toe, maar ik ben nu al aan het nadenken hoe het dadelijk gaan met potjes, fruit, groentehap, papfles en ga maar zo door.

Het aanbod aan producten is ook zo overweldigend dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Zoals ik al zei; Sharon is er nu nog veel te klein en te jong voor, maar ik kom gewoon graag goed beslagen ten ijs, dus vandaar dat ik er nu al veel over lees.

Nu vroeg ik me af; Over een tijdje zal ze wel naar 4 flessen gaan (nu nog 5 flessen met 6 scheppen), volgens mij is dit vanaf een bepaald gewicht, 6 of 7 kilo? Is het dan zo dat je, zodra je naar 4 voedingen gaat, je gaat beginnen met een papfles? Geef je de pap uit een fles of uit een bordje met een lepel? Ik dacht zelf dat ze dan als laatste fleseen papfles zou krijgen, maar nu lees ik ook weleens dat de eerste fles een papfles is. En m.b.t. de pap, kan ik dan Nutrix rijstebloem gebruiken? Of zijn er nog meer soorten? (Ze krijgt nu flesvoeding, standaard, van Nutrilon) En wanneer zijn jullie begonnen met het toevoegen van pap? (of geldt dit alleen voor FV mama's?)

Nu dacht ik bij mezelf; zodra ze naar 4 flessen gaat, gaan we beginnen met een fruithapje, Sharon is namelijk nog steeds heel licht (ze wordt a.s. vrijdag weer gewogen, denk dat ze nu zo'n 5,5 kilo weegt, dus dat duurt allemaal nog wel even), is dat een gek idee?

Ik weet het, ik heb heel veel vragen. In principe zou ik ze aan het CB moeten stellen, maar mijn man gaat a.s. vrijdag naar het CB en die vergeet dat natuurlijk allemaal te vragen :rolleyes:. Ik vraag het ook liever aan mede-mama's!

Sorry voor de vele vragen, maar ben gewoon erg benieuwd.

Liefs van mij

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Als eerste: relax! Zoals je zegt ze is er nog niet aan toe, dus je hoeft ook geen haast te maken veel dingen gaan vanzelf. En veel krijg je ook via het consultatiebureau uitgelegd.. Maar om je toch ff op weg te helpen zet ik achter je vragen de antwoorden.

en nog over de 4 flessen, zeker als ze nog zo licht is zal ze misschien nog langer de 5 flessen nodig hebben. Rick heeft tot ruim 6 maanden op de 5 flessen gezeten. Toen ben ik hem meer eten overdag gaan geven en 2x pap waardoor hij een fles kon missen en nu krijgt hij nog maar 3 flessen.

Dus heeft eigenlijk in 1,5 maand 2 flessen afgebouwd.

3. flippy

flippy Actief lid

Jul 16, 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    hoi fem,

ik zie eigenlijk door de bomen het bos ook niet meer!

Rond 5 mnd. ben ik begonnen met nutrix rijstebloem naturel, 's avonds.
    wel opbouwend, 1 theelepel, 2tl, tot 2 eetlep.

Sind 2dgn. ben ik begonnen met groente, worteltjes.
    Vanaf 6mnd. ga ik beginnen met fruit. Hij krijgt nog steeds 5 flessen van 200ml! En hij weegt rond 8kg.

Het wordt inderdaad aangerdaen om pas vanaf 6mnd. te beginnen met
    de bijvoeding maar dan hebben ze het ook echt nodig.
    Ik ben iets eerder mee begonnen om alvast te oefenen want nu eet hij toch geen grote happen. Moet eerst aan al die smaken wennen.

Fles moet je pas afbouwen als het goed gaat met groente en fruit.
    Dat zei CB ook laatst tegen mij.
    Ik denk als ze een klein potje p.d gaan eten.
    Aaanbod is inderdaad erg groot! Ik ga wel alles zelf maken,
    Ik heb zo'n Babycook aangeschaft. Heel handig ding, werkt op stoom waardoor ook de smaken beter behouden blijven.
    Ik denk dat het beste is om zoveel natuurlijke dingen te geven zodat ze beter aan de smaken wennen. Vooral in het begin.
    Dus niet te veel van al die Yogolinos en Kwarkolinos!
    Ik denk dat nutrix en bambix goed zijn en
    wat liga door fruit of gronte, ik ga het vandaag proberen om met wat melk aan te maken!
    Kijken hoe dat gaat?!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ik heb vandeweek dus letterlijk een half uur voor het rek potjes gestaan.. om vervolgens met verse appels naar huis te gaan :)

hmm hier eerlijk gezegd nog geen papfles.. maar wel een fruithap
    was stiekum van plan dat woensdag even op het cb te gaan vragen.. want ik weet het ook neit zo :)
    op zich heeft ze genoeg aan de normale fles savonds..
    en volgesn mij begin je daarmee als ze niet meer genoeg heeft aan die normale fles...
    maar ik ga het dus even voor de zekerheid vragen omdat ze wel heel duidelijk toe is aan fruit eten en dergelijke.. maar ze verder eigenlijk gewoon dr buik goed vol krijgt met melk

Hmm die 5,5kg is zo gek neit hoor
    anne is nu ruim 5 maanden en weegt nog steeds geen 5,5kg waarschijnlijk :)
    laatste weging 2/3 weken geleden woog ze 4985gr
    woensdag nieuwe kansen... ik weet overigens vrij zeker dat ze nu wel boven de 5 zit.. want ze heeft eindelijk een beetje babyvet gekweekt en ziet er nu uit als eh.. goed gevuld :)
    hoe lang is sharon eigenlijk? want als ze niet zo lang is.. is het niet gek dat ze niet superzwaar is.
    Ook zitten we hier nog op 5 a 6 flessen per dag.

We voeden redelijk op verzoek asl gevolg van de bv
    dat bevalt ondanks de fles nog het beste eigenlijk.
    's ochtends om half 6 krijgt ze BV + fles (120ml)
    Dan rond 9 uur krijgt ze fruit (vanochtend een kwart appel die voor ruim de helft op ging) met een fles (120 ml)
    en rest van de dag krijgt ze gewoon als ze honger heeft...
    dan flessen van 150ml... behalve savonds rond 8 uur
    dan halen we dr uit bed voor 120ml plus bv

ondanks dat mijn bv het niet meer helemaal 100 doet... zijn we er beiden nogal aan gehecht :)
    ook anne lijkt het nog steeds fijn te vinden en piept overdag weleens dat ze OOK aan de borst wil (liefst na de fles dan.. ipv ervoor)

En tja.. ze is licht.. maar ze is ook klein (60cm bij de laatste meting)

belangrijkste is dat ze blij en tevreden is toch? :)

en ik vraag het ook meestal eerst hier voor ik het op het cb vraag :)
    want inderdaad... ik kom graag beslagen ten ijs
    zou niet de eerste keer zijn dat het advies van het cb niet helemaal het juiset advies is.. dus ik denk graag mee

Share This Page