Starten met bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Prinsessa, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik wil graag over een weekje gaan starten met bijvoeding. Mijn dochter drinkt nu 5 flessen van 180cc+6 schepjes. Ik merk dat ze steeds minder tijd tussen de flessen laat zitten (soms wel 2,5 uur ipv 4 uur).

Wat is de beste manier om hapjes te introduceren? Wat (groente/fruit) en hoeveel geef je dan precies? Een aantal hapjes? Wat is een goed schema voor een baby van 4 maanden? Ik weet dat bijvoeding tot 6 maanden geen flesje vervangt.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

In het begin is een paar lepeltjes echt genoeg. Het is namelijk ook bedoeld om aan de smaak te wennen, te proeven.

Je geeft ongeveer drie dagen achtereen hetzelfde voordat je een nieuwe smaak introduceert. Zo weet je ook of je kleintje ergens allergisch op reageert mocht dat gebeuren. En heeft je kleintje de tijd om aan de nieuwe smaakjes te wennen.

Ik ben begonnen met de groente. En heb dit om 1630 uur in het schema geplakt. Sommigen kiezen er ook voor om dit 's morgens te doen, zodat je niet een halve nacht met een krijsend kind zitten bij een mogelijke allergie.

Ik heb daar bewust niet voor gekozen, omdat ik een paar weken later op de ochtend om 0930 uur de fruithap geïntroduceerd heb. En anders had ik mijn hele schema weer om moeten gooien.

Finley is nu gewend aan fruithap om 0930 uur en groentehap/avondeten om 1630 uur.

Succes! En vergeet niet foto's/filmpjes te maken.

3. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is bij ieder kindje anders. Waar je mee begint maakt niet zoveel uit. Wel inderdaad 2 of 3 dagen hetzelfde geven, paar lepeltjes in het begin en je kindje zal vanzelf meer willen. Mijn dochter is 5.5 maand en eet het allebei. Fruit smorgens en groente rond het avond eten. Ze heeft de 5e fles laten vallen. Succes!

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier begonnen met groenten (bij 6mnd) omdat deze milder zijn dan fruit voor de darmen...
    Begin inderdaad gewoon met een paar hapjes en geeft dit zeker 3 dagen achter elkaar hetzelfde.
    Hier gaf ik dat ook in de ochtend en toen 4 of 5 soorten goed gingen hebben we de groenten verschoven naar laat in de middag en in de ochtend fruit gaan geven.
    Zo'n jong kindje merkt dat echt nog niet, schema verandert nog wel vaker...

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij zitten een beetje met hetzelfde en willen in eerste instantie ook met groenten 's morgens beginnen ivm een mogelijke reactie. Als de groenten goed gaan, dan willen we dat verschuiven naar een moment rond etenstijd, zodat hij met ons mee kan eten en we 's morgens met fruit kunnen beginnen :)

We gaan eerst eens beginnen met wortel, omdat dat goed vast te pakken is. Ben benieuwd!

6. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Bedankt voor de reacties :)! Daar kan ik wat mee.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Inderdaad de hapjes in eerste instantie s'ochtends proberen.Je kindje is nog wat jong, dus evt reacties krijg je dan overdag ipv midden in de nacht :)
    Als je het gevoel hebt dat het een beetje loopt kan je gaan verschuiven.

Deel Deze Pagina