hallo allemaal, mijn dochter is bijna 11 maanden en het is momenteel een drama met eten, dwz met de pap 's ochtends en de boterham tussen de middag. van de pap eet ze misschien 4/5 lepels en de boterham maximaal de helft. ze houdt dr lippen stijf op elkaar of smijt het brood uit de mond. het is echt een strijd aan het worden, dat lijkt me ook niet goed, maar ik wil wel dat ze eet wat ik dr geef en niet telkens een fles melk er achter aan want dan doet ze het er misschien om? ze moet toch wel honger hebben lijkt me dan? smiddags krijgt ze fruit, dit gaat er prima in en de avondhap ook. tegen 19 uur krijgt ze nog een fles 180/6 deze drinkt ze voor de helft. ze is 11 maand, 76 cm en weegt 8450 gram ik vind het lastig, want ik wil niet dat ze straks helemaal niets lust is dit herkenbaar? kan het een sprongetje zijn? ze slaapt prima, van 19 tot 08.00 uur. Alle tips zijn welkom! bedankt alvast! Groetjes, Lisa
Beste Lisa, Dit is inderdaad heel herkenbaar voor mij als moeder. Mijn dochter had namelijk ook zo'n fase dat de lippen stijf opelkaar bleven bij de boterham. Probeer het in ieder geval zo gezellig mogelijk te houden aan tafel. Ook varieren met het beleg kan misschien helpen. Een spelletje van het eten maken kan ook nog helpen: "Komt een vliegtuigje aan en die vliegt zo....in je mondje". Dus gewoon de pap en de boterham blijven aanbieden op dezelfde tijden en hopen dat ze binnenkort overal haar tanden inzet. Succes! groet, Anne