borstvoeding en enorme zuigbehoefte

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by toetie, Sep 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    Goedendag,
    Ons meisje is 7-9 geboren de borstvoeding verloopt prima ze hapt goed aan er is voldoende melk ze houd er genoeg tijd tussen de voedingen.
    Nu is er 12-9 geconstateerd dat ons meisje spruw had ze hapte iedere keer opnieuw aan en maakte klik geluidjes tijdens de voeding.
    Helaas hebben we hemel op aarde moeten bewegen om spul te krijgen om te behandelen.
    De huisarts vind 1 spruw niet besmettelijk en 2 het gaat vanzelf over;).
    puntje bij paaltje heeft de kraamhulp boos opgebeld en hebben we spul gekregen om de kleine meid te behandelen.
    Ik ben mij eigen nu aan het behandelen sinds eergisteren aangezien ik dus ook klachten kreeg.
    Nu is het dus zo dat ons meisje nog steeds die klik geluidjes maakt hoe vaak ik haar ook opnieuw goed aanleg lipjes zijn naar buiten gekruld en ze neemt een flinke hap.
    Ook heeft ze flink wat krampjes gehad en blijft ze zoeken naar de tepel en wilt ze drinken / zuigen.
    De kraamhulp heeft ons gezegd aangezien ze waarschijnlijk lucht inneemt met de klik geluidjes ze daardoor krampjes krijgt en dat we ook niet elke keer moeten toegeven om de borst aan te bieden aangezien we dan in de spiraal blijven zitten van krampjes niet slapen dan met als conclusie het meisje word oververmoeiend.
    Maar anders wil ze de hele avond tijdens de voeding van rond 8 a 12 wijkt een beetje af mijn pink en voor het inslaap vallen wil ze mijn pink.
    Ik vind het niet erg om mijn pink te geven maar heb ook een peuter en een huishouden die gedaan moeten worden.
    Wat kan ik hiermee?
    groeien doet ze trouwens goed ze is geboren met 3885 de eerste dag afgevallen naar 3740 en daarna gestaag weer gegroeid ze woog gisteren 3940.
    Poepen en plassen doet ze goed en regelmatig.

2. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ze wil trouwens nu ook meer eten (sneller neem aan dat we in de regeldagen zitten).
    en weet u wanneer ik kan stoppen met mijn tepels in smeren in de bijsluiter staat wanneer de vlekken weg zijn maar die heb ik niet.

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je behandelt tot het verdwijnen van de klachten en dan nog een week door!
    Was ook alles op minimaal 60 graden en neem voor jezelf steeds een nieuwe handdoek.
    Gebruik azijn in het wasverzachterbakje om de schimmel te doden in de was.
    Kan het zijn dat je melk snel loopt bij het drinken en ze klakt doordat ze met haar tong over de borst heen schiet? Dat ze zeg maar geen houvast heeft?
    En laat even naar haar tong en lipriem kijken.

Spruw zal inderdaad snel overgaan bij goed behandelen.

In de avond clusteren bijna alle kindjes: dat wil zeggen dat ze veel en vaak een slokje willen om productie op peil te houden en om goed de nacht in te kunnen gaan. Je mag hier dus aan toegeven!

Succes!

4. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    dankjewel voor de antwoorden
    de spruw zijn we hard onderwegen mondje is bijna schoon.
    waarom voor de tong en lipriem (kan dit het cb ook doen of is dit beter om te laten doen door een lactiekundige).
    het voeden gaat voor de rest echt super ze doet het buiten het klikken goed en is ook niet gevoelig of pijnlijk.

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Tongriem om uit te sluiten dat ze door aanleg slecht vacuüm kan vasthouden. Als je geen klachten hebt door het klikken, dan hoeft het natuurlijk geen probleem te zijn...;)

6. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ik ga het wel even laten nakijken kan goed zijn dat ze daarom zoveel darmkrampjes heeft.
    de kraamhulp dacht dat het door de spruw kwam..
    ik ga er achter aan bedankt.

Share This Page