Voeding en borstvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Minny, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn zoontje is 6.5 maand en ik geef nog borstvoeding. Hij krijgt nu sinds een paar weken ook fruit en groente. Het fruit gaat heel goed, hij eet zo een heel potje en dan ook nog met een liga erdoor. Alleen de groente wil nog niet zo lukken. Hij begint meteen vies te kijken als ie het in z'n mondje krijgt. Maak me een beetje zorgen, want hij moet toch die voeding binnenkrijgen. Hoe doen jullie dit?

En ik vraag me af hoeveel borstvoeding jullie nog geven op deze leeftijd? Vind het zo lastig, want je weet niet hoeveel ze binnenkrijgen en wat nog nodig is..

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je niet te druk maken. Je zoontje is nog jong en de bijvoeding is nog echt BIJvoeding. De borstvoeding is de hoofdvoeding dus lekker onbeperkt blijven geven. Je zoontje weet het beste hoeveel hij nodig heeft.
    Dat hij groente moeilijker eet dat hebben we hier ook. Heb je al eens bruine bonen met appeltjes geprobeert? Die ging er hier heel goed in! Daarna worteltjes, ook goed. En nu gaan we weer sperziebonen proberen....
    Maar als ie t niet eet, niet te druk over maken hoor... gewoon blijven proberen. Hij moet er gewoon aan wennen, en dat kan soms wel 10 tot 15 keer proeven duren.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad, zeker tot het eerste jaar is borstvoeding het allerbelangrijkst en de rest is bijvoeding. Dus gewoon zoveel laten drinken als hij wil, en ook altijd eerst laten drinken en dan pas groente/fruit aanbieden.

Hier laatst doperwtjes voor het eerst geprobeerd en die vond Irem meteen superlekker, misschien nog een idee?

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier gaat het ook niet elke dag even goed. Soms weigert hij gewoon alles behalve brood. Daar is hij echt gék van. En soms komt het er gewoon eens een dagje niet van.
    Wij geven wel fruit en groenten via de Rapley-methode. Misschien kan je hem de groenten zo eens aanbieden? Je kan ook eens een kijkje nemen op het bijvoedingsforum voor meer info of het boek 'Eten voor de Kleintjes' lezen. Hier staan ook gerechten in om lekker te variëren.

BV is nu gewoon nog de belangrijkste voeding en al de rest komt erbij om te leren kennen en stilletjes aan te wennen. Hier hebben ze tijd voor tot ze een jaar oud zijn. ;)
    Onze zoon drinkt meestal nog een keertje of 8 BV. (soms 5x, soms 12x, hangt van de nachten af...)

Deel Deze Pagina