We zijn nu drie weken bezig met bijvoeding, groente en fruit, en de eerste week ging goed, maar nu heeft hij bijna elke avond en nacht krampjes. En scheten laten. Poepen gaat redelijk, was hard maar al 2 dagen weer zachter. We willen in het weekend met een broodkorst beginnen, maar ik weet niet of dit nu verstandig is. Op het cb vertelde ze me dat dat juist goed voor de stoelgang is. Zijn er meer kindjes waarbij er veel krampjes waren de eerste weken?
Hoe ziet je schema eruit?! En welk groente en fruit heb je tot nu toe geintroduceerd. Hier werd de ontlasting juist harder van brood. Nu na 2 weken is dat pas weer beter....
Hoort er wel een beetje bij. Hier nu alleen in de avond soms nog een half uur krampjes verder is het weg. Tja even doorzetten dus!
en als je alleen groenten en fruit geeft wat je de eerste week hebt gegeven waar hij geen krampjes van kreeg (als je dat nog weet). Geef je iedere dag wat anders of een paar dagen achter elkaar hetzelfde? Ik zou nog even wachten met de broodkorst. Eerst weer even rust in de darmpjes krijgen.
De krampjes zijn er bijna elke dag, niet echt afhankelijk van welke groenten of fruit hij krijgt. Af en toe (als hij te moe is) krijgt hij geen groente meer 's avonds, maar dan nog krampjes. Een echt schema hebben we niet, bv op verzoek, fruit na het ochtendslaapje, dus ergens tussen 10 en half 12 en groente tussen 6 en half 7. Fruit kan varieren per dag, groenten wel 3 dagen per soort. Afgelopen week broccoli en courgette, dat heeft hij beide eerder gehad (en courgette vindt hij niet lekker, dus niet veel van gegeten), fruit: pruim, peer en mango. Gisterochtend een broodkorstje gegeven, hij vond het heerlijk! En in de middag erg goed gepoept. Vannacht weer onrustig, deels krampjes en deels wat anders? Misschien ook een sprongetje? En wellicht moeten we hier doorheen... Om nu weer te stoppen met de bijvoeding vind ik nog al wat, al is het wel in me op gekomen. Het gekke is dat hij met 5 maanden al wat last van zijn darmpjes kreeg toen de bv ontlasting opeens veel harder werd (en minder frequent). Ik hoopte juist dat bijvoeding positief zou zijn!