Hoihoi !! Ons meisje mag over 2 maandjes beginnen met de groente en fruit hap en nu las ik ergens dat een stoom en blender een ideaal apparaat is om hapjes mee te maken. Ik kon al 2 merken vinden. De Béaba - Babycook en de gecombineerde stomer en blender SCF870/20 van Philips AVENT. Heeft iemand ervaring met zo'n apparaat of evt een ander merk. En bevelen jullie het aan of juist niet? En wat zijn de voor en nadelen?? Alvast bedankt!
Wij hadden de babycook. Topding, superblij mee geweest. Gemakkelijk in gebruik, stomen is gezond... Ik vond het vooral erg handig dat die vanzelf afslaat wanneer het klaar is, maar dan nog wel warm houdt. Ik kan het aantal keer niet tellen dat ik de babycook opzette, en dat mijn dochter het dan op een krijsen zette, of net dan in slaap sukkelde. Als je dan iets op het vuur hebt staan, staat je keuken vol rook tegen de tijd dat je weer beneden bent.
Ik heb de Avent, bij deze moet je wel zelf de tijd in de gaten houden. Maar man man, wat een makkelijk ding! Makkelijk schoon te maken en je bent in een mum van tijd klaar met een voorraad hapjes.
Ik heb de Philips avent gehad. Ideaal. De hoeveelheid water aanpassen aan wat je wilt stomen en dan stopt ie vanzelf. (Ik kan de opmerking hierboven dan ook niet helemaal plaatsen) Best ook wel een tijd te gebruiken. In het begin ook het pureren en later alleen stomen.
Ik heb ook de Avent. Ideaal ding! Je hoeft juist niet op de tijd te letten. Afhankelijk van hoe lang het moet stomen doe je er een bepaalde hoeveelheid water in met de bijgevoegde maatbeker. Bijv. 150 ml is 15 minuten stomen en hij slaat dan automatisch af met een pieptoontje erbij. Daarna even de kan omdraaien, blender even aan en klaar is kees. Super handig!