Stomme vraag misschien, maar ik ga binnenkort beginnen met bijvoeding (zl is dan bijna 6 mnd) en nu vroeg ik mij af of ik dan begin met de voeding die je anders met 4 mnd geeft. Neem aan dat ik niet gelijk ook al broodkorsten en gemengde groenten met vlees/vis kan geven? Dit mag nl wel met 6 mnd, maar volgens mij gaan ze er dan vanuit dat je met 4 mnd al met bijvoeding bent begonnen Met onze dochter zijn we eerder begonnen, dus geen ervaring met starten vanaf 6 mnd
Je doet het gewoon hetzelfde. Het tempo waarin je stappen neemt is afhankelijk van je kind. Is je kind enthousiast of krijgt hij steeds buikpijn. Dat soort dingen. Waarom geef je eigenlijk een kant en klare voeding? Eet je zelf ook meestal kant en klaar? Ik zou daar zelf nooit voor kiezen. Het is heel leuk om zelf eten te maken en geven dat je zelf ook eet.
Bedankt voor je reactie. Ik geef geen kant en klaar hoor, geloof ook niet dat ik dat gezegd heb? Maak het zelf met de stomer-blender van Avent. Deed ik ook bij mijn dochter al. Soms een potje is wel handig, maar is hier zeker geen regelmaat In mijn geval begin ik dus gewoon met 1 soort groente of fruit en bouw ik daarna uit. Maar ze mogen wel al granen met 6 maanden, dus een broodkorst zou ook al mogen?
Op borstvoeding.com staat een superhandig schema. Alles op een rijtje. Heb je daar al gekeken? ��
Wat je noemt mag gewoon allemaal idd maar ik zou het een beetje rustig aan doen als hij alleen nog maar melk gehad heeft . Ligt helemaal aan je kindje. Hier eet ze al met heel wat plezier brood, vlees, vis.. Maar als het haar geen goed zou doen dan zou ik dat uiteraard niet gedaan hebben. Dat schema wat genoemd is kan je idd gebruiken, zou me alleen niet houden aan het stukje dat je alles in stukken moet aanbieden. Sommige dingen kunnen wel maar zeker niet alles. Je kind bijna zien stikken is niet echt prettig kan ik je zeggen
Tuurlijk kan je alles in stukken aanbieden! Het ligt er gewoon aan of je er zelf een goed gevoel bij hebt of niet. Ik snap dat het voor jou anders ligt. Hier ging het heel snel zonder enig probleem, de kokhalsreflex verdween ook vrij snel.
Is ook echt heel persoonlijk inderdaad maar onze dochter is er (nog) niet echt heel geschikt voor ofzo. Met brood bijv propt ze alles naar binnen of ze gaat huilen omdat ze helemaal niks eraf kan bijten (ze heeft nog geen tandjes). En als ze dan eenmaal wat binnen heeft dan verslikt ze zich, loopt ze rood aan en mag ik haar ondersteboven houden. Ik word dus niet zo heel blij van grote stukken al met 6 maanden maar t kan natuurlijk net zo goed meteen prima gaan, dat is aan TS
Ik snap je helemaal MamavanC! Ik ging ook lekker enthousiast aan de Rapley met 6 maanden. Geeeen succes. Ik prakte gewoon alles, niet pureren, en dat ging prima. Brood deed ik zelf in dr mond. 2 weken geleden merkte ik dat het in stukken veel beter gaat. Voel me er nu veel beter bij.
Bedankt voor jullie reacties! We gasn rustig aan beginnen met groenten, tandjes zijn bijna door dus ook de broodkorsten gasn we straks maar mee beginnen 😉