Ik ben iemand die zich best snel zorgen maak, daarom ben ik nieuwsgierig of andere hier dit herkennen en/of tips hebben. Dochterlief is bijna 11 maanden. Ze eet altijd goed en drinkt ook haar flessen zo goed als leeg. Nu is het al een aantal dagen zo dat ze haar eten uitspuugt. Eerste keren had ze bijna een heel potje groente op, bij 1 hapje deed ze kokhalzen. Dit doet ze weleens vaker als je haar net iets te grote stukjes of hapjes geeft. Het lijkt dan net of ze niet goed kauwt. Maar nu kwam nadat ze bijna het potje leeg had, er een hoop weer uit. Maar bijvoorbeeld een kwartiertje erna eet ze wel haar Nestlé yogoline toetje zo op zonder over te geven. Vanmiddag bij de gastouder had ze bijna een hele boterham op, en spuugde zo ook weer een hoop eruit. Volgens de ga was er bij haar fruithap en flesvoeding geen problemen. Ze doet dit dus niet bij iedere voeding die ze krijgt. Volgens de ga maakt ze absoluut geen zieke indruk en is ze vrolijk, speelt ze leuk en sliep ze goed. Ze is wel verkouden geweest, en hoest daarom nog wel. Haar flesvoeding drinkt ze wel minder als voorheen, maar dat kan ook de leeftijd zijn denk ik. Ze is overigens wel heel druk en is alles aan het ontdekken en heeft niet echt tijd om voor het eten te blijven zitten. Zijn er meerdere moeders die dit herkennen? Nu maak ik mijn eigen nog niet echt zorgen omdat ze ook gewoon vrolijk, druk en alert is. Maar hoop niet dat het vaker voor gaat komen.
Zowel mijn 7 jarige zoon als mijn 4 maanden oude baby willen nog wel eens spugen als ze veel slijm in hun maag hebben door een verkoudheid. En ook hoesten kan zorgen voor kokhalzen en spugen. Het moet natuurlijk niet aanhouden, maar als ze het meeste binnenhoudt en ze verder geen last ervan heeft, zou ik me geen zorgen maken.