bijvoeding, verloopt het nou zo stroef hier ?

Discussie in 'Voeding' gestart door melloncollie, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn ervaring met volwassen vegetariers is namelijk dat ze nogal zwakjes zijn qua afweer, dus daarom kan ik me zo moeilijk voorstellen dat het voor kinderen wel goed zou zijn. Maar misschien dat die mensen gewoon niet zo goed snappen wat ze doen ;) Heb net wat zitten googlen en de meeste websites zeggen dat het wel moet kunnen, mits je het inderdaad goed doet.

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Het is natuurlijk ook erfelijke aanleg, het aantal uren rust dat je krijgt, stress. Daardoor kan je weerstand ook zwak zijn. Ik ken bijvoorbeeld genoeg mensen in mijn omgeving die van hot naar her rennen en altijd ziek zijn.
    Ik let altijd goed op mijn voeding; ik verzorg mezelf goed en natuurlijk doe ik dat dan ook bij mijn dochtertje. Ik was tijdens mijn zwangerschap ook kerngezond en had een HB gehalte van 8 geloof ik. Na de bevalling was dat drastisch gedaald, maar goed wat wil je met 1,2 ltr bloedverlies. Nu is het allemaal weer oke.

Vlees heeft gewoon een hoop nare bijeffecten, die ik niet zo fijn vind. Dus vandaar voor mij geen vlees (en ook principe).

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb het eens nagelezen van Lena (achterlijk hoe snel je dingen vergeet) en hier was het met zes maanden ook nog bijna niets hoor, die bijvoeding. Aan augurkjes likken, soms een stukje olijf, stukje brood en 's avonds een paar hapjes groente of fruit. Ze at wel wat, maar de fles was echt gewoon het belangrijkste! Echt lekker eten deed ze pas bij 9 maanden geloof ik. En stopte er met 11 maanden weer mee ;)

Trouwens, mijn broertje is vegetariƫr geworden toen ie 12 was en is het nu (met 23 jaar) nog steeds. Boom van een vent(je) en nooit ziek, maar hij eet gewoon gezond.

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0

Haha! :)

Wat ik ook grappig vind: wij zijn zaterdag begonnen met groentehapje. Camera's in de aanslag, want dat ging wat worden! Maar dat werd dus helemaal niets. Haha, waarschijnlijk waren onze beteuterde gezichten eerder een foto waard! Ik begon trouwens ook met wortel, misschien is dat niet handig? Toch eens courgette proberen :)

En ik hoop toch wel dat ze voor haar 18e groenten gaat eten :rolleyes:

5. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hier was het in het begin ook een beetje aanmodderen en aftasten hoor. De eerset 2/3 keer was een ramp, logisch want ze had niet echt door wat de bedoeling was...daarna ging t wel oke, toen weer heel slecht. Ik ontdekte toen dat ze potjes wel oke vond, maar vers gepureerd niet. Uiteindelijk zelf op een stukje groente of fruit kauwen weer wel.

Nu eet ze netjes met de pot mee, het liefst eet ze zelf, en potjes met stukjes erin eet ze pas sinds kort want dat weigerde ze steeds na 2 happen.

Het is dus gewoon een kwestie van aftasten wat ej kindje het fijnste vind :)
    Laat ze ook gewoon eens met een lepeltje spelen, schijnt ook soms te helpen.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lisanne kijkt nu al aandachtig als wij zitten te eten en te drinken, ze moet er dan ook om lachen :) . En ze stopt ook haar handjes en soms ook een rammelaar of knuffeltje in de mond. Zal dat betekenen dat ze al snel toe zal zijn aan haar eerste hapjes? Ik dacht daar mee te starten als ze een maand of 5 is. Ze krijgt nu 5 x 180/6 HA, de 1e ochtend fles gaat dan meestal niet helemaal leeg. Wanneer begin je met pap dan, en hoe gaat dat in z'n werk?

Groetjes Saskia

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Dude ik heb het helemaal ontdekt: ik meng er aardappel doorheen en dat wil ze dus wel!

Raar kind.... :p

Deel Deze Pagina