borstvoeding eerste kind liep slecht 2e kind ook?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jonymeisj, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

11 mrt 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi.

Ik ben met mijn dochter 2 jaar geleden fanatiek bezig geweest met borstvoeding. Helaas moest ik 8 keer per dag kolven voor 30cc samen.
    Betekend dit dat ik dat bij mijn 2e kindje op komst ook heb of kan dit echt verschillen?
    Zijn er nog dingen die ik kan doen aan de productie?

Met vriendelijke groet,

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Een en ander kan te maken hebben gehad met de situatie toen: hoe is je bevalling geweest, waarom moest je gaan kolven, wanneer ben je daar mee gestart.
    Het kan ook zijn dat je in aanleg minder klierweefsel hebt ontwikkeld of dat er ziektebeelden mee spelen, medicatie. Er zijn zoveel dingen die kunnen leiden tot weinig melk.
    Dat wil echter niet zeggen dat dat nu ook weer het geval zal zijn. Ik zou je aanraden al tijdens de zwangerschap een afspraak te maken met een lactatiekundige: bespreek je hele ervaring van vorige keer. Kijk naar wat er nu aan het veranderen is mogelijk in je lichaam, laat een borstonderzoekje doen. En maak een plan voor dag 1, 2, 3 en zorg dat je korte lijnen hebt straks als je kindje geboren wordt.

Goed voorbereid sta je het stevigst in je schoenen: jouw zelfvertrouwen, daar heeft je kindje voordeel van!

Deel Deze Pagina