brood

Discussie in 'Voeding' gestart door mariska1976, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Hallo mama's

Ik ben al een enige tijd bezig met brood.dat wil zeggen,dat Andy op broodkorstjes aan het sabbelen is.
    Nu wordt ze over 2 dagen 7 maanden en ben ik langzaam begonnen aan brood te geven.Omdat wij brood met zaden hebben,heb ik een zacht bolletje gekocht.Ik had maar een helft gebruikt.deze had ik met smeerkaas besmeerd en van die mini(maar ook echt mini) stukjes gemaakt.In het begin sabbelde ze het en in sommige kleine stukjes verslikte ze zich in?(meteen eruit gehaald.)Maar naar de helft van het halve bolletje,at ze de smeerkaas eruit en gooide ze het brood eruit?

Dit herken ik van mijn oudste helemaal niet...

Zou dit te maken kunnen hebben,dat mijn oudste toen(had met 6 maanden) 2 tandjes had en zij niets???
    Want ik heb verders nog een fles van 120 cc gegeven.

Want gisteren had ze er 100 cc op en taalde pas om 18.00 naar de warme hap.

2. adi

adi Niet meer actief

Je bent pas begonnen joh, sommige kindjes hebben tijd nodig.

Overigens vinden het sommige babys fijner om niet van die iniminnie stukjes te krijgen (die vliegen meteen door naar de keel), maar een groter stukje waar ze zelf vanaf kunnen happen.
    Wel of geen tanden maakt echt niks uit.

Daarnaast is je dochter er misschien gewoon niet aan toe, dan kun je nog even wachten en later met brood beginnen.
    Wij zijn met 7,5 maanden begonnen met brood en de eerste weken aten ze niet eens een kwart boterham.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zacht brood en plakkerig beleg is juist niet aan te raden om mee te beginnen!

Geef haar maar eens een gewone stevige droge volkoren boterham, desnoods geroosterd. En dan niet in haar mond stoppen maar gewoon zelf laten doen.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Liever idd wat minder plakkerig brood in het begin. Wij bewaren ons brood in de vriezer en in het begin lieten we haar broodje gewoon ietsje langer "ontdooien", zodat het minder vers is.

Ons meisje krijgt vanaf 6 maanden brood. Het duurt even voordat ze eraan gewend zijn en ze zullen nog vaker gaan kokhalzen, omdat het naar hun keel schiet. Hoort erbij. Zolang de reflex maar goed is en het niet in hun keel blijft hangen. Wij gaven ook kleine stukjes, maar stopten die in haar wang, tussen haar "kiezen", zodat ze kon leren dat ze er iets mee moest.

Zelf happen/stukjes eten kan ze pas sinds ze 8,5 maand is.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat het gewoon de leeftijd is. Die van ons begoon pas goed brood te eten met 8 maanden.
    En denk niet dat het met tanden te maken heeft. Ons dochtertje is nu 10,5 maand en heeft nog steeds geen tanden, maar eet nu alles (zelfs stokbrood :D)

6. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    dat stuk brood of soepstengel in de hand geven deden we al.

Ik vraag me wel af waarom ze de middag fles laat staan.

dit is mijn schema en die zou goed moeten zijn.

8.00 fles melk(was eerst papfles van rijstebloem,maar geven nu melk)200c
    10.00 fruithap
    13.00 fles 200 cc,daarvan laat ze tussen de 60 en 100 cc staan
    15.30 soeptengel of een broodje in de hand,daarvan laat ze 3/4 over.(20 cc water)
    18.00 warme maaltijd(gaat op)
    20.00 papfles.200 cc melk met 3 el(geen koppen erop,maarafgestreken)fijne granen.

Kan het ook van de tandjes komen,want ze zit bij iedere fles maaltijd heerlijk met de speen te spelen

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou helemaal niet van die ministukjes maken. Ik zou eerst de korsten geven en later het brood beleggen en dan in 4 repen snijden. Dat is makkelijk vast te pakken en dan eten ze het makkelijker.
    Ik zou bij voorkeur brood van een dag oud pakken. Dat eet makkelijker weg dan het verse plakkerige.
    Ik zou ook nog geen volkoren pakken, dat kan zwaar op de maag vallen, maar even gewoon bruin brood.

Deel Deze Pagina