Bijvoeding; vers of potje?

Discussion in 'Voeding' started by siepie, Aug 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poeze

poeze Actief lid

Dec 10, 2010
    381
    0
    0
    Gewoon lekker vers :D Waarom zou je potjes geven als vers gezonder is en net zo makkelijk. Ik heb gerapleyd met de eerste misschien is dat een idee.

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    De oudste eet met de pot mee en dat is altijd vers.
    De jongste krijgt binnenkort haar eerste vaste hapje, spannend! Ze krijgt het zelfgemaakt en dat is niet altijd hetzelfde als vers want ik maak dan grotere hoeveelheden die ik invries in porties. De eerste maanden zal ik het wel pureren, alhoewel ik nu een beetje twijfel om niet rapley te proberen (weet niet of manlief erop zit te wachten, die kan over dit soort dingen ineens een beetje raar doen soms). Potjes geef ik echt bijna nooit, hoe ouder ze worden, des te viezer worden die dingen ook. Als de oudste bij hoge uitzondering een potje krijgt, stinkt ze er nog 2 dagen naar, bah!
    Ik wil graag dat ze echt leren de smaken te onderscheiden, ikzelf proef iig weinig verschillen tussen al die gepureerde potjes en bovendien zou ik ze zelf niet willen eten dus waarom zou ik het wel aan mijn kinderen geven? Maar nogmaals, als het *echt* niet uitkomt, krijgen ze een potje.

3. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    miepie , die redenering van ''waarom zou ik het dan wel geven als ik het ook niet lust'' vind ik zelf niet zo opgaan...
    die FV vind ik zelf ook hartstikke smerig! maar ja ik geef het wel ;)
    en die bananen potjes vind ik zelf ook niet echt smakelijk , maar ons zoontje wel! evenals met de perenpotjes.

ik heb nog geen ervaring met groentes ed in potjes , maar ga denk ik gewoon vers doen (diepvries groentes met een aardappeltje) en dan als het zo uitkomt (als wij bvb es een patatje eten) dan een potje ofzo! of ik kook snel eventjes wat.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ja, ehm OK, afgezien van de flesvoeding dan inderdaad, haha! :D Het gaat natuurlijk ook niet 100% op, zoals ik al aangaf krijgt de oudste zo heul af en toe een potje.
    Maar neem maar van me aan dat de potjes met alleen een groente of een vrucht niet zo vies zijn als wanneer ze een hele "spaghetti bolognese" in een pot duwen of hele "maaltijden" boeuf bourguingon met kriel en bloemkool ofzo :D Dus in dat geval (als ze een stuk ouder zijn dus, tot ongeveer 1 jaar valt het nog wel mee) zou ik zelf eerder kiezen voor "eerlijke" eigen smaken dan voor die gore prut.

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    bananenpotjes zijn heerlijk :D:D

6. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    met 6 maanden begonnen met peer en een paar dagen later met wortel. eerste 3 maanden alleen vers gegeven. nu heeeeeeel af en toe een potje als we weg moeten en ik geen tijd heb gehad om te koken voor de kleine man

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Maar als jullie die vruchten- en groentenpotjes lekker vinden smaken, vinden jullie ze dan ook ECHT naar de betreffende vrucht/groente smaken? Echt? Als je een banaan eet en daarna zo'n potje of een sperzieboon en dan een potje, sroef je dan geen verschil? Ik proef echt het verschil en als je mij geblinddoekt diverse smaken zou laten proeven, zou ik niet van alles kunnen zeggen wat het was. Dus los van of ik het "lekker vind of te eten...

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Over de groente kan ik niks zeggen, die hebben we nog niet uitgeprobeerd..
    Banaanpotje, proef je wel banaan, maar niet de banaan zoals een verse banaan..
    Peer smaakt wel echt naar peer, vind ik
    Gemengd fruit, smaakt naar gemengd fruit hahaha
    Appel/sinaasappel, ja ik eet zelf nooit een appel en een sinaasappel tegelijkertijd, dus ik weet niet hoe dat vers smaakt ;)

Maar ik denk heel simpel, ik geef hem binnenkort ook ns een vers geprakte of gepureerde banaan en dan heeft ie weer een nieuwe smaak. Ik kan hem nu vertellen dat hij een bananenpotje krijgt en morgen zeg ik dan dit is een verse banaan, dan snapt hij nog niet dat dat 2 verschillende smaken zijn, terwijl het allebei banaan is... Staat een beetje krom omschreven, maar je snapt misschien wat ik bedoel (hahaha banaan is ook krom, komt het daar misschien door) :D

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Hahaha, ik snap het hoor! :D

Ik ben ook niet tegen potjes ofzo hoor, maar geef zelf liever vers als het kan...

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn jochie proefde het verschil ook wel met 5,5 maand. 1e 2 dagen vers wortelprutje gegeven. Hij had beide dagen zo'n 75-100 gram op. 3e dag een potje wortel aangeboden. De eerste hap was hij echt heel enthousiast, maar eenmaal in zijn mond keek hij me aan, alsof ik hem vergif voerde ;)
    Van dat potje heeft hij misschien 25 gram gehad..

En hij heeft dat altijd gehad met potjes. Daar at hij altijd slechter van..

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben begonnen met potjes... vond het makkelijk in het begin. Heb bij mijn dochter wel alles vers gemaakt maar had bedacht dat ik daar nu geen zin in had... Maar die week erop was ik op de markt heb ik toch weer een berg groente en fruit meegenomen en stond ik s middags weer te babycooken. Ik vond het toch wel leuk. Ik heb nu besloten het gewoon vers te maken zolang ik het leuk/niet erg vindt. Nu werk ik nog niet dus heb de tijdsdruk niet maar we gaan zien hoe dat gaat als ik over 3 weken weer ga werken.
    Ik geef zowieso wel af en toe een potje. Heb ook wel wat in de diepvries maar als ik weg ben geweest ofzo vindt ik het makkelijk even een potje te pakken.

O en voor de prijs hoef ik dat niet te laten. Heb ze voor 39 cent per stuk gekocht (die van de friso) bij de dirk vorige keer in de reclame. Die van de friso vind ik trouwens beter dan die van olvarit... vind die een beetje rare structuur... al had ik vandaag mango van friso en dat zag er echt veel dunner uit dan mango wat ik zelf maak...

12. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    haha duidelijk hoor!
    enne je hebt gelijk.... complete maaltijden (zoals spagetti bolognese) in een potje... nee dat zou ik ook niet geven ;)
    alleen groente (heb ik nog geen ervaring mee) of alleen fruit... ach dat vind ik nog wel kunnen
    Merk wel die 2x dat ik het vers heb gegeven hij wel sneller en enthousiaster eet!

ik moet zeggen dat ik die bananen potjes ook niet heel lekker vind , en ook niet echt naar banaan vind smaken.
    Die peren potjes overigens wel! vind ik wel lekker en ook naar peer smaken.

ach ieder smaakje is nieuw denk ik dan maar. En tis soms best handig die potjes.

Oja die ''fruit compotes'' van olvarit zijn ook best lekker :) 3 soorten fruit in een bakje.

13. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0

ooooh dan zie ik hem al helemaal enthousiast kijken....
    en nadat hij een hapje heeft genomen.... bah! voor hem geen potjes meer!;)

14. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Hoi,
    Wat veel reacties weer!

Bedankt voor de uitleg mbt rapley!
    Ik hou wel van het zelf doen en zelf mogen beslissen, misschien een combi van proberen.
    Was ook niet van plan om nu al een stuk te geven om het zelf te proberen ;)

De rijstebloem was hier geen succes, ze was er erg door van slag, veel huilen, nacht in de weer, etc.

Wacht het maar even af, over een poosje met worteltjes beginnen.
    Kreeg de tip om die ook wat warmer te maken dus we gaan het zien!

Groetjes

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb een Babycook dus al haar hapjes maak ik zelf.

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    die kleine man van mij die vind vers niet lekker... hij heeft liever potjes. Sperziebonen potje vind ie heerlijk, sta ik te ploeteren op sperzieboontjes uit de babycook gaat ie alleen maar huilen...
    Nu maar geprobeerd met wat aardappels erdoor, kijken of hij dat wel lekker vindt. Fruit lust ik wel liever vers.

Share This Page