Bijvoeding voor of na BV?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door L83, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Sinds een paar weken begonnen met bijvoeding .
    Nu heb ik het boek van stefan kleintjes (van borst tot boterham) en daarin staat dat als je nog langer BV wil blijven geven dat je dan eerst BV moet geven en dan pas de bijvoeding, anders bouw je af.
    Maar in hoeverre bouw je het ook echt af, komt het zover dat het dan stopt ?
    Een beetje afbouwen lijkt me toch ook wel logisch, als ze steeds meer andere dingen eten, heb je toch ook steeds minder borstvoeding nodig, of niet?
    Ik gaf de bijvoeding eerst steeds na de BV of tussen 2 voedingen in, maar dan eet hij echt niks, zowel rapley als gepureerd niet.
    Voor de BV eet hij in ieder geval een paar happen, lijkt me wel belangrijk want hij moet er toch een keer aan wennen, hij heeft het straks ook nodig toch.
    Daarnaast geef ik nu nog zo'n 7/ 8 voedingen op een dag/ nacht, en dit mag toch ook langzaam aan wat minder worden, of niet?

Samengevat, als ik voor de BV bijvoeding geef, heb ik dan straks geen BV meer (want dat wil ik nog niet) of valt het wel mee en kan het zo ook?

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik herken je dilemma!
    Wij beginnen nu met groenten en doen dit gewoon als wij ook eten. Of dat nou voor of na de bv in is. Ze eet zo weinig en als ze gaat slapen een uurtje later, wil ze toch altijd goed drinken.

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik gaf altijd wel eerst BV dan Bijvoeding, in het begin at hij weinig maar dat werd steeds meer... nu voed ik vaak erna, voordat hij gaat slapen

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik gaf in eerste instantie eerst bv, en daarna de bijvoeding. Toen ze wat meer binnenkreeg en het kauwen goed door had gaf ik haar eerst de bijvoeding en daarna bv. Nu geef ik het apart. Dat wil zeggen 's ochtends eerst bv, een half uur tot een uur later haar boterham. Voor haar middag slaapje eerst bv, en als ze wakker wordt haar fruit etc etc.

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hier was het in het begin eerst BV en dan de bijvoeding, maar sinds een paar weken is dat omgekeerd, BV is nu vlak voor het slapen en na het brood 's middags

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier zijn we begonnen met de bijvoeding tijdens een voeding aan de borst. Dus eerst drinken aan de borst, afkoppelen, 2-3 hapjes groente (en later fruit), en dan weer verder drinken aan de borst.

Na een week of 5-6 zijn we daarmee gestopt en is het fruit naar de ochtend gegaan en dan tussen de voedingen door als er ergens een plekje was ;) dus bijv om 7.00 aan de borst, om 8.30 fruit en om 10.00 weer aan de borst. Zo ook toen met de groenten alleen zijn we die toen savonds gaan geven, gewoon wanneer wij zelf ook gingen eten en dan was het weleens vlak voor een voeding, maar ook weleens vlak na een voeding of gewoon er ruim tussen in.

Deel Deze Pagina