Weet eigenlijk niet dacht eerst even goed wennen aan groente voor ik met aardappelen aan de gang ga,maar ga het dus gewoon proberen morgen met bloemkool erbij. Een 3 standenspeen is een speen die je op drie verschillende standen kan zetten ( door nummer 1, 2 of 3 naar boven te houden.) zo worden de gaatjes groter Levi drinkt uit stand 1 en laatste dikke restje uit stand 2
Op het cb adviseerden ze me dat ik reeds bij 4 maanden kon bijvoeden maar omdat ik BV geef ben ik pas bij 6 maanden begonnen. Ik ben eigenlijk begonnen met fruit maar Louiza lust liever groenten, volgens mij omdat dat warm is. Als ik fruit mix dan neem ik meestal slechts 1 fruit per keer, zoals peer, appel, banaan, mango en meestal doe ik daar een betterfood doorheen. Ook de groente meestal 1 per keer, zoals vandaag worteltjes gestoofd. Het is soms erg gek hoe ze op nieuwe smaken reageert Ik geef haar een lepeltje, ze proeft, trekt een vreemd gezicht, en kijkt me dan heel verbaasd aan om vervolgens iets te brabbelen alsof ze wil zeggen dat het wel lekker is, erg grappig
Thnx voor de link Kaatje Mano, hahahaha ik zie het al helemaal gebeuren hier.. K. kan ook van die prachtige koppies trekken als ik wat geks doe of iets nieuws.. dus ben benieuwd met die hapjes! Maar wat is betterfood?
Wij gaan beginnen met 5 en halve maand. De eerste week met venkelpuree, de 2e week met wortelpuree. Dan vanaf 6 maanden met aardappel en 6,5 maand met vlees erdoor. Heb het kookboek al klaar liggen.
Ik heb niet alles gelezen dus misschien geef ik een dubbele tip Ik zou zelf beginnen (als je met 4 mnd wil starten) met nutrix met een lepeltje. Als dat niet voldoende vult dan een groentepapje (wortel, pompoen, broccoli, zacht smakende groenten dus). Fruit is niet alleen zoet, maar ook zuur en kan dus moeilijker te verteren zijn (ik zeg kan, niet dat het een zekerheid is en er zullen dus genoeg kindjes zijn die er geen last van hebben ). Succes!
Volgens mij als je kleintje veel spuugt kun je ook beter met groente beginnen, of niet? Selina spuugt veel en wilde binnekort ook met bijvoeding beginnen maar begin dan maar eerst met nutrix en groente... Gelukkig is ze al gewend aan het eten met een lepeltje van de nutrilon, ook handig he
ik begon met 4,5 maand, toen wilde hij zoveel BV (om de 2 uur) dat ik dacht, nu is het mooi geweest. geprakte banaan, gepureerde appel, wortel- of zoete aardappelpuree. rijstepap ook. ging erin als koek, wij allebei weer happy.. was trouwens ook een grote spuger, maar iuk had niet het idee dat het veel uitmaakte wat ik gaf. het meeste spuugde hij van melk...
er zit trouwens geen gluten in aardappel hoor! alleen in tarwe, haver, gerst en rogge. dus nog geen pap (behalve bv rijstepap) of brood geven.
mmmm vaak hoor je dat ze erger gaan spugen, ik hoopte eigenlijk dat als de voeding dikker werd het minder zou worden, dus dit had je niet?
Oke dan K. spuugt helemaal niet, maar heeft af en toe nog wel harde ontlasting... wie weet of fruit/groente laxeert?
jah sommige wel Banaan kan je dan misschien beter niet geven dat is stoppend maar of kiwi/pruimen wat laxerend werkt mag als ze 4 maanden zijn? meestal wordt dit vanwege vezelf toch afgeraden?