Wat drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door joycje, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Wat geven jullie de kleintjes te drinken..

Ik ben zelf eigenlijk niet zo van het water dus geef dat ook niet zo snel.

Wat wat geven jullie. Ik geef nu Diksap en Melk.. Ik hoorde dat door roosvicee de tandjes eruit rotten door alle suikers die daar extra inzitten..

Hebben jullie tips?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou gewoon water gaan geven. Dat je daar zelf niet 'van bent' betekent toch nog niet dat je kindje het niet mag drinken? Ik zou gewoon laten wennen aan water, water is altijd goed. Verder kun je ook goed thee geven, liefst kruidenthee.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

gewone thee (kruidenthee juist liever niet maar theinevrije thee kan natuurlijk geen kwaad), water, aangelengde verse sappen, diksap en roosvicee.

Tandjes rotten niet van het drinken van roosvicee. Tandjes rotten van het lurken aan flessen (dus langdurige aanslagen op tanden), veel snoepen en slecht en onregelmatig poetsen.

Kinderen kunnen het beste hun drinken achter elkaar opdrinken (niet over een hele ochtend uitspreiden) dan kun je ze veel laten drinken. Daarbij kun je roosvicee en diksap heel slap aanbieden en dan vinden ze het vaak nog lekker.

Tot slot.. het feit dat jij ergens niet van bent is misschien juist een goed idee om je kindje juist wel aan te leren. Ik eet bijvoorbeeld geen kaas (ja, rare ben ik) en toch wil ik graag dat mijn zoontje kaas leert eten. Dat heeft hij dus ook gewoon gekregen en lekker dat hij het vindt. Ik kan me er nog iets bij voorstellen als je het speciaal in huis moet halen maar water komt gewoon uit de kraan!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hoezo niet? Voor zover ik weet is bv rooibosthee juist erg geschikt voor kinderen. Liever dat dan van die vieze vruchtentheeen met chemische smaakjes wat mij betreft

5. adi

adi Niet meer actief

ik geef juist veel water, hoe je het wendt of keert is dat (naast melk) het soort vocht dat een lichaam nodig heeft. Thee en diksap zijn ook niks anders dan water met een smaakje. ```

Hier drinken heel veel water, melk, thee, diksap en verse vruchtensap. Roosvicee krijgen ze niet, dan maar liever diksap of echte vruchtensap.9

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    rooibosthee=dus theinevrije thee ;) dat stond ook in cyg haar post toch? en bij de AH heb je dus kauwgomballenthee (hoe komen ze erbij...) maar dat gaat er hier ook goed in :)
    En tandjes rotten inderdaad niet van 1 tuibekertje roosvicee per dag, als je tenminste wel goed poetst uiteraard :)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Veel (niet alle) kruidentheeen zijn ongeschikt voor kleine kinderen (dit zijn dezelfde theesoorten die ongeschikt zijn voor zwangeren). Het is dus handiger om het principe kruidenthee niet te gebruiken.
    Rooibos is naar mijn beste weten geen kruid (= plant om de smaak of geur van een gerecht te verbeteren) en wordt ook vaak apart genoemd van kruidenthee (maar vast niet altijd)... (lastig he?)

Je hoeft toch geen vruchtenthee te geven? Waarom niet doodnormale zwarte thee? Niets mis mee. Kinderen drinken er meestal niet erg veel van. Als ze wel echte theeleutjes zijn dan is het handiger om een theinevrije thee te geven.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja zwarte thee vind ik wel erg sterk (ok hoe sterk je het zelf maakt, maar dan nog) voor zo'n kleintje, en volgens mij was die theine niet echt aan te raden....Ik hou het wel op rooibos :)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Rooibos is ook erg lekker! (Lipton vind ik het lekkerst)

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zwarte thee, als ik dat 's avonds drink kan ik al niet meer slapen.

Hier is het water en thee. En ze wordt er wild van.
    Iets anders vind ik juist nog niet nodig. Ik drink zelf ook meestal de hele dag water of thee. Wij zitten dus vaak samen lekker gezellig thee te drinken. :D

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ga voor Pickwick, haha, maar Lipton is ook lekker. Of echte losse thee, maar dat is dan wel weer aan de prijs 8)

12. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hier krijgt hij naast de melk, waterige roosvicee, water of rooibos thee

13. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden. Toch maar aan het water dan.. En idd thee. Was ik nooit opgekomen..

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon water en thee. Diksap is net zo slecht voor de tanden als roosvicee of elk ander drinken dat zoet is. Een keer per dag een beker is geen probleem, maar de hele dag door uit een fles of tuitbeker is niet goed. Dan verhoog je de kans op zuigflescaries (dat krijg je dus ook met een tuitbeker!)

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje krijgt melk en water en af en toe roosvicee.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Alle echte thee bevat theine.
    Alle kruidentheeen dus niet. Kruidentheen zijn supergezond.

Kruidentheeen (of infusions) zijn gemaakt van kruiden of planten of struiken, zoals de rooibos.

Venkel, lindebloesem, munt, kamille zijn allemaal erg geschikt voor kinderen!

Je hebt ook speciale kindermixen of moeder- en kindmixen bij de biowinkels/reformzaken (Erica, Tuinen, G&W etc). Daar zit dan vaak een zoetje doorheen in de vorm van zoethout, maar dit is zo weinig dat dat absoluut geen kwaad kan; het is dan ook een kindermix. Piramide heeft de sprookjeslijn. Mijn zoontje is gek op kabouterfeest.

In de supermarkt heb je fruitthee, maar dat is zwarte thee (dus theine) met een kunstmatig aroma. Er bestaat ook fruit'thee' van alleen fruit, bijv. de fruitwellness van pickwick.

17. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Water en af en toe wat thee, ik ben zelf ook geen water drinker maar weet wel dat het gewoon goed is om te drinken dus waarom het de kinderen niet geven?

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa krijgt alleen diksap en zelfgemaakte drinkyoghurt. Gewoon water lust ze niet echt en ik ben allang blij dat ze drinkt, al drinkt ze niet veel. Dus dat er dan wat suiker in zit vind ik niet erg. En slecht voor haar tanden is het niet, ze krijgt alleen te drinken tijdens de eetmomenten, dus geen extra zuuraanval op haar tanden tussendoor.

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ben zelf ook geen waterdrinker en pak thuis ook niet zo snel thee, maar dochter krijgt hier alleen slappe thee of water en heel soms een slokje sinaasappelsap van mij.

20. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

in het begin kreeg ze diksap want ze hoefde geen water, toen thee geprobeerd dat vind ze ook niets en nu dus van de diksap af en madam drinkt alleen nog melk en water... lekker goedkoop dat water hahahahaha

Deel Deze Pagina