Wij zijn vanaf vier maanden al bezig met bijvoeding en dat gaat best heel leuk. Ze mag natuurlijk steeds meer hebben, maar wat ik me wel afvraag: hoeveel wordt er eigenlijk gegeten? Hier gaat er echt niet meer dan bijvoorbeeld een half potje fruit, soms maar een kwart. En met warm eten is dit ook hooguit vijf a zes eetlepels bij elkaar (en dan uiteraard met een klein lepeltje). (en vier flessen a 210/7) Hoeveel eten jullie kindjes?
Finn is 7,5 maand We zijn net anderhalve maand bezig met bijvoeden en hij eet het volgende (naast zijn 4 flessen uiteraard) ongeveer 150 ml fruit, iets meer dan een klein potje (de ene keer prut...de andere keer stukjes uit de hand) ongeveer 200 ml groente, iets meer dan een groot potje (geprakt of een beetje gepureerd, soms losse groente bijv. boontjes) en bijna een hele boterham met boter (er belandt af en toe een stukje op de grond) maar nou heb ik wel een vreetzak en hij is ook al 9,5 kilo...dat scheelt waarschijnlijk! het komt ook een enkele keer voor dat hij niet alles opeet. en als we iets voor de 1e keer geven krijt hij er maar 90 ml van ivm met zijn KMA.
mijn zoontje krijgt dit...... 1 fles van 180+6 en 6 schep bambix 2 flessen 180+6 200gr fruit 200gr groente +/- 150cc diksap soepstengel/koekje hij weegt trouwens 8.5 kilo en is 72 cm. Heel gemiddeld volgens het buro vanmorgen. hier moeten we nu 1 fles afbouwen en de boterham introduceren...
Met 6 maand; 3 flessen van 210 + 7 cc 1 potje groenten ( 6 maand )+ danoontje ( 4 maand ) 1 potje fruit ( 6 maand ) 2 liga's + sap broodkost ( heb een grote eter ) Nu 10 maand eet hij zow veel dat wil je niet weten
ik ben met 6 maanden bijvoeding gaan geven de flessen melk/pap deed ik 200water en 6 scheppen. andro at al vrij snel een potje groente en een potje fruit op achter elkaar van 4mnd met 7 maanden zijn we overgestapt op de voeding van 6 maanden en ook daar at meneer het hele potje leeg ik moet wel zeggen dat het een vreetzakkie is
Hmm.. dan hebben wij geloof ik niet zo'n grote eter Ze groeit verder wel goed hoor, maar ik vroeg me zo af hoe het bij anderen zit...
Hier met 6 maanden alleen borstvoeding (evt soms kunstvoeding) op verzoek. Met ong 6.5 maanden zijn we begonnen met de bijvoeding en toen kregen ze gewoon 2-3 hapjes, dat is mi ook voldoende, gezien het alleen is om te oefenen. Vanaf ong 8.5/9 maanden hebben we ze gewoon net zo veel als ze lusten laten eten, kinderen kunnen dat prima zelf aangeven namelijk, overigens wel altijd vers en nooit gepureerd/geprakt.
Hi, Met 6 maanden kun je gewoon kijken hoeveel je kindje wil eten. Als het een melkvoeding vervangt is dat prima. Dat mag vanaf 6 maanden. Als je kindje niet zo'n vaste voeding eter dan ga je kijken hoe het zich ontwikkeld. Blijft het weinig is het handig om in de loop van de tijd de melk terug te brengen. Er is geen goed of verkeerd tussen ongeveer 6 maanden en ongeveer 12 maanden. Je hebt gewoon even de tijd en het ene kind vindt vaste voeding geweldig en het andere kind heeft een beetje hulp nodig. Een aardige richtlijn is: - voor 6 maanden: melkvoedingen (indien gewenst + bijvoeding) - na 6 maanden: melkvoedingen + bijvoeding / vaste voeding) - 12 maanden: vaste voeding + (indien nodig melk)
Hier zitten we qua bijvoeding nu op 200 gr fruit en 100 gr groente op een dag...en een halve liga + drinken uit beker.
Julie eet ook niet zo veel aan bijvoeding. Het is ook niet zo'n heel groot meisje (met 6,5 maand 6,5 kilo). Ik maak haar eten over het algemeen zelf, maar maak de porties aan de hand van een leeg olvarit-potje, weet ik toch een beetje wat ze binnenkrijgt. (tsja, ik zou natuurlijk ook een weegschaaltje kunnen gebruiken ) Sinds een paar dagen is Juul supervrolijk en eet ze een stuk beter, daarvoor was het nog minder. Ik denk dat haar sprongetje voorbij is ofzo! Ze krijgt nu: 4 flessen van 180/6 opvolgmelk (gaan niet allemaal op) fruit 75 gram ongeveer, soms wat meer groente 120 gram soms tussendoor een bambix rijstwafeltje
Sem eet het volgende: Ochtend: fles 180 cc Fruit potje van 125 cc Middag: stukje brood (korstje) en fles 150 cc Avond: Groentepotje 200cc Voor het slapen gaan: fles 120 cc Om 2300: fles 210 cc
Van ons eet het volgende: 7.00 Fles 180 water + 6 11.00 Fruit (vers, ongeveer 1 stuk, soms met klein halfje of liga gemend) 13.00 Boterham + fles 180 + 6 15.00 Tussendoortje (lige of iets) + diksap 16.30 Half potje groente/aardappel/vlees (sinds vandaag vlees) 19.00 Fles pap
Finn eet en drinkt sinds 3 weken: 9.00 fles 180+6 10.30 Fruit (200gr) + sap 13.30 fles 180+6 15.30 liga oid + sap 17.30 groente (200gr) + toetje 20.00 fles 180+6