Hoi Allemaal, Onze dochter van 11 maanden wil perse een fles 's nachts, krijgt ze die niet dan blijft ze krijsen. Krijgt ze die wel dan slaapt ze lekker verder. Het is allemaal begonnen toen ze wat ziekig was en overdag slecht at. Daarom kwam ze 's nachts en toen wilde ze wel drinken. Natuurlijk hadden we er toen voor kunnen kiezen dit niet te doen. Maar ze is erg licht voor haar leeftijd en moest hier ook voor naar de kinderarts. Dus wij hadden zoiets van alles wat erin gaat is mooi meegenomen. Maar helaas neemt ze dit ritme nu nog steeds over. We zijn inmiddels 1 maand verder. Ook al drinkt ze de laatste fles vanb half 8 goed. Dat maakt niks uit, rond half 4 is ze er dan weer. Ik ben op dit moment al weer bijna 7 maanden zwanger en moet zeggen dat me dit zwaar begint te vallen. Vooral omdat ik mijn slaap ook hard nodig heb. Daarom ga ik eerder over stag en geef haar de fles, zodat ik en zij weer verder kunnen slapen. Dit alles kost me maar een kwartiertje tot een half uurtje. Dat is nog wel te doen. Laten huilen is bij onze dochter geen optie, vooral omdat ze een hele lange adem heeft. Ze zet het op een krijsen (echt krijsen) en houdt hier niet meer mee op. Dus........... Ik zie het echt niet zitten om dadelijk 2 kindjes de nachtfles te moeten geven. Overigens sliep ze tot rond 8 a 9 maanden super goed. Ze was echt een hele makkelijke slaper. Helaas is dit nu wel anders. Tenminste ze wordt mee wakker, we mogen denk ik nog niet klagen. Maar wie heeft een tip om de fles toch weer af te bouwen, misschien iets anders geven dan een fles. Ik hoor graag jullie tips, gr Suzanne
Het is nu echt een gewenning voor haar geworden helaas. Ik weet niet hoe groot de fles is die je geeft? Maar misschien steeds iets minder geven? Heb je al eens geprobeerd er water in te doen? Lastig hoor, maar begrijp dat je er vanaf wilt en je niet 2 kindjes nachtvoeding wilt geven.
Volgens mij is ze er inderdaad aan gewend. Ze drinkt nu vlot 165 cc op. Ik ben al aan het denken om misschien steeds iets minder scheppen voeding erin te doen. Zodat het iets minder lekker wordt. Maar aan de andere kant, ze heeft wel honger anders zou het niet drinken. Ik weet het echt niet wat nu het beste is.
Tja moeilijk. Waarom niet even bellen met CB zei hebben hier tenslotte vast wel eerder ervaring mee gehad. En nu geef je dus 150/5. Probeer vanacht eens 120/4 en dan steeds iets minder.
Hier van die periodes gehad en altijd een flesje gegeven als ze dat wilde (ook lange adem...) en na een aantal weken was het toch weer over. Ze wilde graag zelf ook doorslapen, maar had een moeilijke periode waardoor ze 's nachts een fles nodig had (en mooi meegenomen, want de rest van de dag dronk en at ze niet al te veel en woog weinig) en dat hebben we gegeven. Zwaar vermoeiend maar na een tijdje toch weer over. Tot aan de volgende periode sliep ze dan weer goed. Tot ong. 1,5 jaar kwam ze met periodes 's nachts voor wat drinken. Gaven we dat niet dan hadden we hellll nachten. Dus meegegaan in haar behoeften en het ging vanzelf weer over.... Nooit gewenning of uitproberen, maar ze had het echt nodig! Je kan ervoor kiezen om het af te bouwen (als je er vanaf wilt), je kan cold-turkey afkicken laten en je kan het blijven geven tot ze zelf laat weten dat het genoeg is. Het laatste zorgt voor de minste weerstand denk ik. En je kan nu nog niet over 2 maanden kijken als je 2e er is....wie weet is het dan allang weer over en slaapt ze als een roosje. Nog geen zorgen maken daarover, zonde van de tijd en energie!
Hier ook een licht kindje en toen ze in december ziek was ook een nachtfles-periode gehad. Gelukkig was dit na een week voorbij en sliep ze weer goed, bij jouw dochter is dat anders, ze is er inderdaad helemaal aan gewend. Eet ze 's ochtends wel goed of laat ze haar pap/fles dan staan? Als dat het geval is zou ik haar toch laten krijsen, hoe erg dat ook is. Hier was het zo dat Charlotte na een dag of 5 beter was maar wel 's nachts huilde om die fles. Die gaf ik dan met het idee dat ze het wel kon gebruiken, met als gevolg dat ze om 9u (eerder hoefde ik niet te proberen) haar pap liet staan, ze had na 2 happen meer dan genoeg gegeten! Toen hebben we haar, hoe vreselijk we het ook vonden, 2 nachten laten brullen, dat duurde van 3-5u want ze heeft inderdaad ook een lange adem...Maar onze adem was langer en de nacht daarop heb ik haar niet meer gehoord, net als alle weken die volgden... Het klinkt vreselijk hard en ik ben absoluut niet voor 'laten huilen' maar soms heb je geen keus. Je dochtertje weet met haar leeftijd toch precies dat wanneer ze maar lang genoeg volhoudt, ze haar zin krijgt. Sterkte meid, denk ook aan jezelf want 2 nachtflessen, daar heeft niemand zin in tenzij je een tweeling verwacht... Succes dus!
Hoe eet ze verder overdags? En heb je al eens geprobeerd haar water aan te bieden ipv melk? Of inderdaad de flessen steeds kleiner maken?
Overdag eet ze nu redelijk, 's morgens drinkt ze overigens haar fles van 200cc leeg. Ik moet hem wel 2x aanbieden. Plus ze eet een hele of een halve boterham. Dus tja, daar ligt het niet echt aan. Ik vind het erg dubbel. Ze is erg licht en als ze het niet nodig heeft komt ze er niet voor. Maar ja, ze drinkt voor het slapen gaan ook een papfles van 200 tot 220cc. Dan zou je denken dat is wel voldoende, blijkbaar toch niet. Maar ik zou eens gaan proberen om een steeds een kleinere fles aan te bieden, of inderdaad een fles water. Verder voel ik er niet zo heel veel voor om te laten huilen, want dat kan ze als de beste. We hebben dit wel een keer geprobeert maar ze houdt het vlot 3 uur vol hoor. Maar dan is ze nog steeds niet in slaap. En ik moet zeggen dat nu ik zwanger ben mijn slaap erg hard nodig heb en misschien ook eerder toe geef. Maar ja, ze is ook weer op de leeftijd dat ze weet wat ze wil en dat ze dit kan afdwingen. Dat is ook weer zo. Moeilijk.....