Hoi allemaal.... Ik begin vandaag met het eerste fruithapje....onze zoon smakt al een hele poos als wij aan het eten zijn en er zit steeds minder tijd tussen de voedingen....vooral die tussen half 2 en half 5, dus daar tussenin wil ik een fruithapje proberen.... Maar nu is mijn vraag....hoe begin ik hiermee? Hoeveel moet ik geven? Graag jullie advies daarin....de eerste en laatste fles doe ik nu een eetlepel rijstebloem...is dat te weinig ? Groetjes van mij
Ik zou gewoon 2-3 kleine hapjes geven, en dan of tussen een fles door, of wat jij zegt, tussen die 2 flessen door. Wij deden in het begin altijd eerst drinken aan de borst, dan die hapjes groente of fruit, en dan weer drinken aan de borst, dit was overigens met 6 maanden, maar voor ons dus ook de eerste hapjes. Rijstebloem, geen idee. Nog nooit gebruikt.
Ik heb altijd 's ochtends fruithapje gegeven. Dan kun je later het groentehapje makkelijker tussen voegen. Ik gaf altijd een half uur tot een uur voor de fles het fruithapje. Dan bied je de fles aan en kijk je wat hij nog drinkt. Dat word natuurlijk steeds minder. Eet hij genoeg fruit dan kun je de fles laten vervallen.
hallo, op welk tijdstip gaf jij de groente dan lolly? mijn zoontje krijgt vier flessen om 8:30, 12:30, 16:15 en 19:30. 's morgens krijgt hij dan fruit maar ik zit met de groente met de tijden heel erg te rommelen.
Ik zou de groente dan om ongeveer 16.30 geven en dan rond 17.00/17.30 de fles. Zo heb ik het gedaan en vond dit wel makkelijk. Als hij dan wat ouder is kan hij gelijk met jullie mee eten. Misschien heb je wat aan het schema wat wij nu hebben. Wij hebben dit schema sinds hij 7 maanden is. 08.30 fles 180/6 10.30 fruithapje 200 gr. 12.30 boterham 1 a 2 14.00 fles 180/6 17.00 warm eten 200 gr + toetje 100 cc 20.00 fles 180/6
hoe is het gegaan? ik ben hier ook een beetje aan het uit proberen met fruit/groente potjes sinds een week. Maar slechts een paar lepeltjes. Peer vond ze vies. Worteltjes vond ze duidelijk lekker. Banaan/appel vond ze erg vies. Verse peer vond ze ook vies. Hier geef ik dus echt nog maar beetjes. De worteltjes die ze dus wel lekker vond gaf ik hooguit 1/3 van een klein potje. Eerst maar rustig wennen, tijd genoeg. En oja; ik geef als ze dus geen potje heeft of zoals met het fruit de laatste 2 dagen niets binnen krijgt, s avonds (1uur voor haar laatste fles ongeveer) wat rijstebloem pap. 30 cc ongeveer. Dan kan ze toch wennen aan het lepelen.
Ik gaf en geef altijd 's morgens fruit. haar schema was toen geloof ik: 7uur fles, 9uur een beetje fruit, 11uur fles, 15uur fles, 16uur een paar hapjes groente en dan om 20uur een fles, en om 21uur naar bed