Ik ben me nu een beetje aan het verdiepen in de bijvoeding; groente en fruithapjes, pap, etc. Wat ik me nu afvraag, zonder discussies op te wekken, maar louter uit nieuwsgierigheid is wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeding? Begonnen jullie dan met groente of fruithapje of pap of een combinatie? En maken jullie zelf je groente-/fruithapjes vers of halen jullie het uit een potje? Ik heb al eerder in een ander topic hier iets over gevraagd, maar dacht laat ik voor alle duidelijkheid er zelf nog maar een apart topic over openen met poll. En nogmaals of iemand nou met 3, 4, 5 of 6 maanden ermee begonnen is, moet ieder helemaal voor zich weten, want ieder heeft het allerbeste met z'n kindje voor en niets is beter of slechter.
hier met 3.5 maand rijstebloem door de fles. werkte hier trouwens niet, meneer werd er alleen maar wakker van. ongeveer een week later met fruithapje. 3dagen lang dezelfde soort een paar lepeltjes. werd als snel een heel potje. 2 weken later hetzelfde met groente. ook potjes. met 5 maanden ben ik 6 maanden potjes gaan geven en met 5.5 maand opvolgmelk. ik ben begonnen met bijvoeden omdat onze uk niet genoeg had aan 5 flessen van 200cc. hongerige babyvoeding was hier geen succes, daar ging hij van spugen. groetjes, Miranda
met pakweg 3-3,5 mnd we zijn begonnen met wat fruit, maar dat ging eigenlijk van begin af aan zo goed dat ze binnen no time op een half potje zat en toen dat eenmaal goed ging, zijn we ook begonnen met het geven van groente. ze kreeg ook al eerder nutrix door de fles maar na 2-3x wilde ze dat niet meer (denk dat het te dik oid was ) en ging het volgens mij te langzaam want haar gewone melk in de avond dronk ze wel goed op en van de pap hooguit 100 ml. we zijn begonnen met potjes en toen dat eenmaal goed ging, kreeg ze zo rond een maand of 6 steeds vaker eten wat wij aten.
Bij Daan waren we er al heel vroeg mee begonnen op advies van het cb maar Daan heeft daar alleen maar allergie verder mee opgewekt waar hij al mee bezig was. als gevolg dat we tot zijn 1e jaar haast niks aan bijvoeding konden geven. Ben nu wat voorzichtiger eerst testen op roos de arm enzo. Roos taald er nog gewoon helemaal niet naar en weet gewoon nog niet wat ze er mee moet dus wacht denk ik maar af tot de 6e maand
Met 4 maanden eerst potjes, toen zelf maken eerst fruit en al vrij snel groente, omdat ze fruit niet echt lekker vond, groente vond ze lekkerder. overigens de reden dat ik het vers maak: Ik vind de potjes te duur, zeker omdat ze nogal wisselend eet. Ik vind het erg zonde om een potje weg te gooien waar maar 5 happen uit zijn.
Ik ben net begonnen, op 2 dagen na was Danique 6 maanden. Als eerste groentehapjes, ze heeft nu wortel gehad, bloemkool, courgette en sperzieboontjes. Ik kook het zelf, pureer een deel en geef ook een paar hele stukjes (a la Rapley). Heb wel een paar potjes in de kast staan voor het geval het er eens niet van komt om zelf te maken.
Met 6 maanden groenten, en 7,5 maanden fruit. Altijd vers, a la Rapley (hele stukken in het handje geven). Hij heeft nooit potjes gehad.
- Met 6 maanden en een dag of 10 begonnen met de bijvoeding. - Met wat hapjes groente, na 2-3 weken fruit, daarna om en om ene dag groente andere dag fruit. - Groente en fruit altijd vers, nog nooit een potje gekocht&gegeven. - Pap hier een paar weken geleden een paar avonden gedaan, maar weer gestopt. Geloof dat ik zo je vragen weer had ! Overigens, wat moet ik stemmen? Na 6 maanden is toch ook Later dan 6 maanden? Nouja later dan 6 maanden zul je wel 7-8-9 maanden etc bedoelen, dus ik stem Na 6 maanden !
* tot 6 maanden alleen melk * Met 6 maanden en nog wat begonnen met groente uit t vuistje * Met 6,5 maanden begonnen met fruit uit t vuistje * Met 7 maanden begonnen met broodkorst
met 4.5 maand nutrix door de fles met 5.5 maand met potjes om te oefenen en al vrij snel vers gemaakt want dat vond hij veel lekkerder met 6.5 maand met brood begonnen
O ja ... altijd vers. Geen pap gegeven ... Mirre vindt brood lekker dus ik zie de noodzaak er niet van in
Met 6 maanden begonnen, in principe groente en fruit altijd vers en uit 't vuistje, behalve 1 ochtend in de week, dan krijgt hij een potje fruit omdat oma dan oppast en het anders niet durft te geven . Met brood zijn we met 6,5 maand begonnen, gelijk een hele boterham, hij had niet genoeg aan 'n korstje.