koemelkallergie?

Discussion in 'Voeding' started by lindaelisa, Feb 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lindaelisa

lindaelisa Nieuw lid

Feb 8, 2009
    4
    0
    0
    zaandam
    Ik zou willen weten of er meer ouders zijn die vermoeden dat hun kindje een koemelkallergie heeft. Mijn dochter is inmiddels 9 maanden. Ze heeft vanaf haar vierde maand last van ecseem. De eerste 2 maanden van haar leven heeft ze borstvoeding gekregen met bijvoeding nutrilon hypoallergeen. Na de derde week begon ze veel last te krijgen van krampen, keiharde ontlasting en ze kon niet slapen. We zijn toen begonnen met inbakeren en we zijn na een tijdje begonnen met nutrilon omneo, de friso voeding was geen succes.
    Ze is vaak erg benauwd en is vanaf haar 4de maand continu ziek, griep, verkoudheid, oorpijn, diarree.
    Ze heeft nog geen tanden. We denken steeds dat ze huilt en diarree heeft door de tanden, maar we zien nog niets in haar mondje.
    Op eigen houtje zijn we begonnen met Nutrilon Pepti en het gaat nu erg goed met ons meisje. Ze is veel minder benauwd en haar ecseem is al een stuk minder en op sommige plekken al weg en dat al na 4 dagen.
    Onze huisarts gelooft niet dat het een koemelkallergie is want hij zegt dat het ecseem dat veel meer moet zijn.
    Ik denk erover om naar een alternatief therapeut te gaan voor een bioresonantie test. Is iemand hiermee bekend?

2. BrB

BrB Actief lid

May 20, 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    wat raar wat je ha zegt over het eczeem. Onze dochter had het minimaal, dus dat zegt niets over wel/geen kma. Het zijn alle symptomen samen.

Ik heb geen ervaring met een alternatieve arts, maar denk dat dat nooit kwaad kan. Goed je kindje in de gaten houden. Het blijft een kwestie van uitproberen waar ze wel/niet tegen kan.

Succes ermee!

3. lindaelisa

lindaelisa Nieuw lid

Feb 8, 2009
    4
    0
    0
    zaandam
    bedankt voor je respons.

4. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Hier hetzelfde verhaal als bij jou. Ook na de borstvoeding begonnen met Friso hyperallergeen. Veel huilen, veel kramp, slecht slapen, harde ontlasting en eczeem. Vanwege de harde ontlasting overgestapt naar Friso Comfort, maar geen resultaat. We zijn nu sinds 2 weken over naar Nutrilon Pepti (ook op eigen houtje).... en we hebben een ander kind!

Ik wil niet gelijk het stempel "koemelkallergie" op zijn voorhoofd drukken, maar het is mij wel duidelijk dat hij nu veel beter in zijn vel zit! Ik moet volgende week naar het CB, ben wel benieuwd wat ze daar zullen zeggen, ik heb de wijziging van voeding zonder overleg gedaan. En of ze een recept willen uitschrijven voor de Pepti zodat ik het vergoed krijg van de verzekering, zou ook wel fijn zijn!

Over bioresonatie verschillen de meningen. Ik ben er destijds ook met mijn dochter (toen 7 maanden) heen geweest, ik heb er niet veel aan gehad. Maar baat het niet, dan schaadt het niet, toch?

5. lindaelisa

lindaelisa Nieuw lid

Feb 8, 2009
    4
    0
    0
    zaandam
    dank je wel voor je antwoord. Zou je me op de hoogte willen houden van wat het CB heeft gezegd en gedaan. Ik zou het ook fijn vinden als de voeding vergoedt wordt. het is toch een hoop geld. Niet dat dat heel erg is, de gezondheid van mijn dochter gaat voor, maar goed voor de portemonee is het niet. Wat geef jij je kindje op brood?

6. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Nee, ik vind het ook veel belangrijker dat Remy zich nu zichtbaar beter voelt, dan de vergoeding van de voeding. Ze zullen bij het CB wel een provocatietest willen, maar ik weet niet of ik dat (nu al) wil... Ik ben net zo blij dat hij opgeknapt is!

Ik las trouwens ergens dat je van de verzekering alleen de voeding vergoedt krijg die je bij de apotheek gekocht hebt en niet bij bv de Etos ofzo. Misschien iets om in gedachten te houden...

Remy krijgt nog geen brood, hij is pas 6,5 maand. ;) We zijn net met bijvoeding begonnen, dat gaat best goed!

7. lindaelisa

lindaelisa Nieuw lid

Feb 8, 2009
    4
    0
    0
    zaandam
    We zijn vanaf afgelopen donderdag begonnen met de Pepti. Nu wil ze echter niet meer eten, sinds gister al niet meer. Heel vervelend, ook haar ecseem wordt weer vuriger en ze is weer benauwd. Ik ga nu erg aan mezelf twijfelen, zou het wel melkallergie zijn?
    Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor de bioresonantie therapie, maandag middag kunnen we er terecht, het duurt 30 min en dan horen we meteen als ze allergisch is en waarvoor. Ik ben erg benieuwd.
    afwachten dus....

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    wij zijn met de 4e maand erachter gekomen dat Daan allergien had die kon eten eten en nog eens eten. achteraf huilde hij zo om eten dat de pijn van het teveel eten fijner was dat de pijn die hij had in zijn darmen.
    Daan had juist hele dune ontlasting dat hij al wel 3x per dag in bad moest had zat dan gewoon in zijn haren en al.
    wel de ecseem dit blijkt bij Daan te komen van de soja.
    Als je het niet vertrouwd zou ik naar een goede homeopaat gaan zei kunnen je toch wat meer vertellen heb ik het idee dan een cb of huisarts.

Share This Page