bijvoeding....

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Baco, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik heb een vraag over bijvoeding.....

Mijn zoon is nu ongeveer 4.5 maand. We zijn op advies van het CB gestart met fruithapjes. Banaan uit potje om te kijken hoe het gaat.
    Sem hapt goed en vind het volgens mij ook wel lekker maar zijn buikje is compleet van slag, hij krijgt naar mijn idee weer darmkrampjes en boert/spuugt nu meer dan dat hij ooit gedaan heeft. Ook laat hij veel winden. Ik heb het idee dat hij compleet vol zit met lucht.
    Ook gebruikt hij zijn tongetje nu meer, drukt het naar buiten. Net of hij het wel lekker vind maar eigenlijk niet wilt hebben. Zoiets.
    Vind het moeilijk om uit te leggen.

Er zit allergie in de familie, CB weet dit uiteraard maar ik lees overal dat je dan beter kunt wachten...
    Is dit zo of is dit weer veranderd (nieuwe inzichten)
    De reden van de fruithapjes is omdat ik het idee had dat hij er wel aan toe was;
    - smakken
    - alles in de mond stoppen
    - hongerig blijven

Maar nu weet ik het niet (meer). Ondanks dat hij het eet vind ik hem wel anders dan anders. Ik snap uiteraard dat het wennen is maar ik wil het voor hem zo makkelijk mogelijk maken.
    Ook hoest hij nu meer (toeval?)

Mijn gevoel zegt: stoppen.....
    Maar ja, ik weet ook wel dat hij er aan toe is en dat het gewoon een x moet.
    Wel bezorgt me dat hoesten, spugen en boeren zorgen. Een reactie op de banaan?
    Gewoon eens wat anders proberen?

Ik hoor het graag!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Zoals je zelf al aan geeft is het inderdaad in het begin wennen aan de vaste voeding. De darmpje hebben hier meestal even de tijd voor nodig.
    Er werd inderdaad altijd gezegd dat je met een koemelkeiwitallergie beter pas kunt starten met de bijvoeding vanaf 6 maanden. Hier komen ze nu wel langzaam op terug door nieuwe inzichten. Als je kindje er aan toe is kun je dus prima starten met de bijvoeding.
    Je kunt eens een andere fruit soort proberen en de banaan even niet meer geven.

Groetjes Sanne

Deel Deze Pagina