Hallo Teddy, Onze zoon is alweer 15 weken oud. Hij krijgt enkel bv, zo`n 6 a 7 voedingen per dag. De fles gaat inmiddels helemaal super Dus dat probleem is uit de weg. Maar nu kwijlt hij erg veel en sabbelt hij veel op zijn vuistjes. Ook maakt hij met zijn mondje eet bewegingen. En als wij wat eten kijkt hij er verlekkerd naar. Ik weet dat je met bv pas met 6 mnd mag beginnen met bijvoeding. Maar zijn dit geen signalen dat hij toe is aan meer? Zo ja, zouden we kunnen beginnen met 2-3 theelepeltjes rijstebloem per dag? Uiteraard aangemaakt met moedermelk.... Tandjes heb ik ook aan gedacht, maar ik kan niks ontdekken in zijn mondje. Alvast bedankt!
Overigens doe ik nog steeds zo'n 45 minuten over een voeding. Aan de ene borst 25 minuten, dan de pamper verschonen en dan nog ruim 15 minuten de andere borst. Ik hoor dat sommige kindjes ook aan 10 minuten al genoeg hebben! En op het CB zeiden ze dat hij in die tijd makkelijk genoeg eruit moet kunnen halen. Alleen als ik hem eerder van de borst afhaal, dan is het brullen.... En het gaat ook tegen mijn gevoel in. Hij spuugt wel veel, dus krijgt waarschijnlijk teveel binnen, maar toch wil ik hem niet eerder van de borst halen, dan het ik namelijk een ontregelt kind.
Hoi Sanne, Jouw baby is zijn knuistjes aan het ontdekken en wil alles in zijn mond doen. Dat is nog geen teken dat hij toe is aan ander voedsel. Ik adviseer om te wachten met bijvoeding (welke dan ook) tot 6 maanden, dat is ook het advies van de WHO. Als hij een speeltje in zijn mond kan steken is hij waarschijnlijk ook tevreden Doe qua borstvoeding lekker wat voor jou goed voelt. Jij bent zijn moeder en weet wat voor hem het beste werkt.