fruit

Discussion in 'Voeding' started by tweety, Mar 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    dit is het zoveelste onderwerp erover maar had toch nog ff een vraagje over hoe jullie het doen. hoe geven jullie kiwi halen jullie de pitjes eruit of niet? tot nu toe heb ik dit gedaan maar het is een honde klus om dit te doen wordt er helemaal niet goed van. nu moet ik zeggen dat ik niet veel gedult heb met sommige dinegn dus ben instaat de kiwi door de kamer te gooien met die klere pitjes die overal kleven. hihi

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik geef het gewoon met pitjes. Deze zie ik vervolgens in de luier terug ;)

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Rick krijgt kiwi ook gewoon met pitjes hoor. Ik moet er niet aan de denken te moeten "pielen" om al die pitjes eruit te halen....wat niet verteerd wordt verschijnt automatisch wel weer in de luier ;)

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik geef het ook met pitjes ... Je lijkt wel gek om ze eruit te halen.Hoelang doe je daar wel nie over?

5. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ha, ha.....
    Dit had ik nog niet gehoord....
    Ik gaf ze ook met pitjes. Alleen tegenwoordig doet papa goldkiwi kopen en lijken de pitjes iets minder hard of zo. En zijn ze iig niet zo zuur.

Ik denk dat je jezelf onderschat met je gedult, schijnbaar had hier niemand het geduld om er zelfs over na te denken zonder die pitjes te geven...

6. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    nou ja zeg ik lijk echt wel gek haha. ik had ergens gelezen dat die pitjes erge krampjes konden veroorzaken. pfffff wat een gevloek en getier heb ik gedaan zeg. doen jullie ze wel pureren met de saafmixer of gewoon prakken?

7. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    nog even een vraagje hoe doen jullie het met manderijn of sinaasappel persen jullie die of ook met de staafmixer?

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

ik pers de sinasappel uit want tamer vind de velletjes niet lekker. Heel soms doe ik het wel als ik lui ben maar niet zo vaak.

9. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik deed gewoon 2 a 3 soorten fruit o.a. banaan, kiwi, appel, mandarijn, peer (en toen hij iets ouder werd liga 4 maanden) zoals wij het zelf ook eten en dan door de mixer. Toen hij ouder werd deed ik steeds grotere stukjes erin laten (dus korter door de mixer/ of zelf prakken).
    Doordat we het mengden deed hij niet zo moeilijk met wat erin zat. Op dit moment is hij 2 en wil hij bv geen kiwi of mandarijn meer eten. Ik heb van de kdv begrepen dat de meeste kinderen niet gek zijn op kiwi.
    Hij vond van de zomer trouwens watermeloen wel echt lekker. maar toen hoefden we het niet meer door mixer te halen :).

10. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Joey krijgt ook (gele) kiwi met pitjes al vanaf het begin. Hij had alleen een beetje last van het zuur oid. In ieder geval van opboeren van kiwi. Daar had hij geen last van bij andere soorten fruit. Nu niet meer overigens ;)

Share This Page