Een week na het stoppen harde plekken..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jessie80, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Even kort de geschiedenis: 9 maanden volledig bv gegeven, begin november de voedingen overdag afgebouwd, ging prima, geen last van stuwing gehad. Daarna een ochtend en vroege avondvoeding overgehouden. Vrijdag 7 december de laatste avondvoeding gegeven, dat weekend geen problemen met stuwing. Maandagochtend weinig gekolfd (op mijn werkdagen kolfde ik 's ochtends de laatste maand om daar pap van te maken), dinsdagochtend bv gegeven en 's middags ongesteld geworden (hoera). Verklaring voor weinig kolven op maandag? Woensdag weer weinig gekolfd, donderdag zelfs helemaal niets.. vrijdag niet gekolfd, geen bv, nog steeds geen last van stuwing. Zaterdag laatste keer aangelegd, ik had er vrede mee te stoppen (had anders eind van de maand helemaal willen stoppen) maar wilde wel bewust afscheid nemen, zoon heeft kort gedronken. Daarna ook helemaal geen last van stuwing maar nu heb ik sinds 2 dagen pijnlijke plekken bij mijn tepels. Dus niet zoals de stuwing tijdens de eerste weken na de bevalling, maar fijn is anders. Ze zijn (nog) niet rood, maar wel pijnlijk en hard. Ik heb ook geen koorts..

Wat te doen? Toch nog een keertje proberen te kolven? En zo ja, hoe lang? Masseren onder de douche? Heb ik gisteren gedaan, toen kwam er wel wat melk/vocht, en dat gaf wel even verlichting. Of juist koelen? Hoop niet nu nog een borstontsteking te krijgen.. :(

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eerst warm compres erop en dan aanleggen of kolven.

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik zou blijven masseren onder de douche als dat helpt en afwachten. Desnoods heel even kolven om de druk eraf te halen als dat helpt.

4. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik moest destijds met het stoppen gewoon een klein beetje masseren. Niet kolven ofzo. Misschien kun je het beter even voor leggen aan de LK hier op het forum

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik zou ook niet kolven dat stimuleer je net toch juist weer?
    Ik zou dat masseren onder de douche veel doen dat hielp hier goed! En het er echt uitduwen allemaal...

Deel Deze Pagina