Hallo, Mijn dochtertje is 4 maanden, en sinds 2 weken krijgt ze s'ochtends om 10.00 uur fruithapje, en om 18.00 uur groentenhapje. ( wij zijn met 3 1/2 maand daarmee begonnen op advies van het CB ) Nu vraag ik me eigenlijk af vanaf welke leeftijd kindjes ook Liga mogen ?? En wanneer een slokje drinken zoals diksap of water ?? En vanaf welk leeftijd mogen ze naar 4 flessen ?? Zou ze ook al pyjamapapje mogen hebben als vervanging van de avondfles van 22.00 uur ?? Ze weegt op dit moment 6.5 kg Ons schema is als volgt : 07.00 uur - flesvoeding 190/6 10.00 uur - half potje fruithapje 11.00 uur - flesvoeding 180/6 15.00 uur - flesvoeding 180/6 18.00 uur - half potje groentenhapje 19.00 uur - flesvoeding 180/6 22.00 uur - flesvoeding 190/6 Alvast bedankt.
Beste Sjanniee, Je zou je dochtertje PyjamaPapje Rijstebloem kunnen geven. Dit is een droge pap die je kunt toevoegen aan haar flesje. Rijstebloem is lichtverteerbeer en zo kan zij aan vast voedsel wennen. De kant -en- klare PyjamaPapjes die wij in ons assortiment hebben, zijn geschikt voor kindjes vanaf 6 maanden. Liga is geschikt voor kindjes vanaf 6 maanden. Het aantal flesjes dat jij nu geeft is goed voor haar leeftijd en gewicht. Zodra zij een boterhammetje gaat eten zou jij een flesje kunnen laten vervallen. Groet, Anne
Oké, bedankt voor het snele en duidelijke antwoordt. Als mijn dochtertje een boterham gaat eten zo rond de 6 maanden is dat geloof ik, mag ik dan de fles van 19.00 uur laten vervallen, of moet het echt de laatste avondfles zijn ?? Mijn dochter krijgt trouwen Friso Comfort 1. Mag je dit dan mengen met het pyjamapapje rijstebloem ??
Beste Sjanniee, Natuurlijk kun je de laatste fles ook laten vervallen, jij kent jouw dochtertje het beste en weet welk ritme/schema het beste bij haar past. Pyjamapapje rijstebloem mengen met Friso is geen enkel probleem. Groet, Anne